    Newsgroups: pl.rec.dom
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Żelazko ze stacją parową - ktoś ma? używa? poleca?
    Date: Wed, 4 Nov 2015 21:42:53 +0100

    Pani Ewa napisała:

    > Aktualna, aktualna, tylko się realia zmieniły - ciężar jest ważny,
    > ale powinien być możliwie najmniejszy, przynajmniej według mnie.
    > Teraz dominują materiały lekkie, łatwe do prasowania, nie to co
    > niegdysiejsze lny, twarde i sztywne płótna itd. Nie potrzeba tu
    > już działania siłowego.

    W telewizorze widziałem nawet takie, którym prasowano garderobę bez
    jej zdejmowania z wieszaka. Czy to jest ta sławetna stacja parowa?

    Natomiast teorię znam z lat bardzo dawnych. Od pewnego krawca
    mężczyźnianego. Żelazka używał do zaprasowywania elementów szytych
    właśnie garniturów. Niekoniecznie lnianych, wełnianych raczej.
    Pomstował na nowe lekkie żelazko, którego musiał używać, kiedy stare
    kilkukilogramowe poszło do naprawy. Czcigodny ów rzemieślnik kłęby
    pary wzniecał spryskując drobnokropelkowo prasowany materiał metodą
    paszczową.

    Jarek

    --
    Stoi na stacji lokomotywa,