    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zestaw hydroforowy do wody z mega dużą ilość FE
    Date: Tue, 30 Apr 2019 11:18:13 +0200

    Pan A S napisał:

    > Mam taką pompę 250W (wpisz "zestaw wz 250") na ogrodzie od miesiąca.
    > Z racji małego bufora można tak dobrać strumien wody, że co 5 s wyłącza
    > się na 1 s, co oczywiscie nie jest dobre. Trzeba brać wodę poborem
    > większym niż jej wydajność, wtedy pracuje cicho i stabilnie.

    A nie, to jest całkiem co innego! Wpisałem -- oczom mym ukazał się
    zestaw hydroforowy dla lalek. Wszystko karykaturalnie zmniejszone,
    został tylko oldskulowy wyłącznik ciśnieniowy, którego rozmiarów
    już nie dało się zredukować. Bez sensu. Ja mak taki diwajs:

    https://www.dostudni.pl/pc-10p-wylacznik,id1054.html

    Współpracuje z pompą o mocy około 1kW.

    > Nie jest to dobre rozwiązanie do instalacji kroplujących.

    Do kroplujących faktycznie nie. Natomiast lęk przed dławieniem wypływu
    pomp odśrodkowych jest nieuzasadniony. Stłumienie wypływu (np. o połowę)
    nic im nie szkodzi, a spada przy tym moc pobierana z sieci. Zresztą przy
    pracy ze zbiornikiem ciśnieniowym pompy przez znaczną część czasu kręcą
    przy mocno zredukowanym wypływie (czasem do kilku procent swobodnego).

    Jarek

    --
    Nie ma jak pompa,
    dekolty a la carte,