    Subject: Re: Zmina kotła gazowego- papierologia
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Wed, 27 Mar 2019 13:35:22 +0100

    W dniu 2019-03-27 o 11:21, Kżyho pisze:

    > Według mnie żadnych projektów, decyzji, pozwoleń na budowę itp. nie
    > potrzeba, ponieważ to wszystko jest potrzebne wtedy, gdy załatwiamy
    > sobie przyłącze gazowe i musimy we własnym zakresie "wybudować" tzw.
    > instalację wewnętrzną od tego przyłącza do domu/mieszkania/odbiornika.
    > W tym wypadku przecież nic takiego nie zachodzi, a zmieniany jest
    > jedynie odbiornik. Więc jak dla mnie to jedynie uprawniony instalator
    > dokonujący wymiany kotła, ewentualnie z kominiarzami będzie trzeba
    > ustalić i potem zdobyć papier zatwierdzający kwestie kominowe
> [...]

    Ja u siebie w domu zmieniałem stary kocioł z otwartą komorą na kocioł
    kondensacyjny. Płacona była niższa taryfa, bo kocioł używany był tylko
    do ciepłej wody i gotowania, a CO z węglówki. Poszedłem zmienić taryfę
    to gazownia sobie zażyczyła wszystkich papierów włącznie z wprowadzeniem
    zmian w projekcie domu. Olałem ich i kocioł wymieniłem. Później jak
    zacząłem grzać gazem to sami zmienili mi taryfę na wyższą. Możliwe, że
    było to ich widzimisie.