  • 41. Data: 2010-08-26 12:43:52
    Temat: Re: Zmywarka - do jakiej wody podł?czyć?
    Od: "Strachu S." <s...@v...pl>

    > Jak zwykle nie masz racji.

    Daj spokoj, Ikselka zawsze ma racje.

    Starchu S.

  • 42. Data: 2010-08-26 12:58:51
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:08:00 +0200, gucio napisał(a):

    > pisałem z zozpędu i pomyliłem się o 5oC :) Powyżej w poście napisałem już
    > poprawnie :) Cyt. z Wikipedii " (...) bakterie Legionella w temperaturach
    > wyższych niż +60 °C, nie tylko się nie namnażają, ale szybko giną (...)"

    Nieścisłość, jak to w Wiki: powyżej 85 stopni C.

  • 43. Data: 2010-08-26 13:00:09
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Thu, 26 Aug 2010 14:40:25 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Jak zwykle nie masz racji. Polecam wikipedię.

    Wikipedia nie jest miarodajnym źródłem informacji naukowych.

  • 44. Data: 2010-08-26 16:32:21
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    mk <d...@t...pl> napisał(a):

    >Przesmiewca pisze:
    >albowiem wodociagi podgrzewaja
    >Albowiem w kranie nie zobaczysz wody od kotła. Ciepła woda w
    >instalacjach cwu jest ogrzewana przez wymiennik.

    masz racje
    co nie zmienia faktu jej zabrudzenia

  • 45. Data: 2010-08-26 16:37:04
    Temat: Re: Zmywarka - do jakiej wody podłączyć?
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    gucio wrote:

    > nie rozumiem. Jest jedno podejcie w zmywarce i Ty decydujesz o tym czy
    > podłączysz ją pod zimna wodę czy ciepłą. Robisz sobie tylko trójnik na
    > zimnej bądź to na ciepłej wodzie :)

    nie każdą zmywarkę można podpiąć do ciepłej wody...

    niektóre używają zimnej wody do suszenia kondensacyjnego.

  • 46. Data: 2010-08-26 17:02:06
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "gucio" <d...@o...pl> napisał(a):

    >1. Temperatura zasilania w ciepłowni wacha się od ok. 65oC (w lato) do 125
    >oC (w zimę). Ten czynnik dopływa do węzłów cieplnych w których to podgrzewa
    >się zimną wodę z wodociągu do temp. zadanej na sterowniku węzła (zazwyczaj
    >do 50oC z jednokrotnym/miesiąc podgrzewem do 55oC z uwagi na bakterie
    >Legionelli). Tak więc woda z ciepłowni nie leci w kranach
    > tylko poprzez wyminnik ciepła podgrzewa nam wodę wodociągową. Więc o jakim
    >zanieczyszczeniu piszesz?

    O takim:
    "Czy można używać do celów spożywczych ciepłą wodę z kranu?
    Wodociągi Białostockie dostarczają tylko wodę zimną, do wodomierza głównego. Aby
    uzyskać ciepłą
    wodę, Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej lub administratorzy budynków
    przepuszczają wodę
    wodociągową przez wymienniki ciepła i nie ma pewności, że po zachodzących tam
    procesach będą
    spełnione wymogi wody pitnej. Wody ciepłej z kranu nie powinno się stosować do celów
    spożywczych"

    cytat ze strony wodociagow

  • 47. Data: 2010-08-26 17:06:29
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "gucio" <d...@o...pl> napisał(a):

    >oczywiście że zimną bo ciepła jest kilkanaście razy droższ niż zimna a za
    >gaz i tak płacę ryczałtowo ;)

    to jest powod? to ile tej wody pijesz, ze to robi roznice? litosci

    > Ale jeśli w kranie leciała by woda wrząca lał
    >bym wrzątek prosto do szklanki bo na pewno byłby tańszy niż podgrzania w
    >czajniku na gazie :)

    w wyzszej temperaturze jest szybsza korozja rur
    nawet jesli woda jest czysta u zrodla, po drodze juz taka nie musi byc

    pozwol wodzie zimnej i goracej z kranu parokrotnie odparowac
    zobaczysz roznice na dnie

    wiec... smacznego, ja tam wole lac zimna

  • 48. Data: 2010-08-27 07:11:15
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    > nie każdą zmywarkę można podpiąć do ciepłej wody...
    >
    > niektóre używają zimnej wody do suszenia kondensacyjnego.

    To fakt.
    Chociaż ja mam Elektroluxa 65040 który tez suszy kondensacyjnie a producent
    zezwal na na podłaczenie do ciepłej wody
    I tak podłączyłem i działa ok

    Krzysiek

  • 49. Data: 2010-08-27 08:07:27
    Od: szymo <s...@w...pl>

    > Moja ma. Po włączeniu programu zabrudzenia z krwi moczy przez dwie godziny.

    ale dwie godziny razem z denatem czy same ubrania :P ???

  • 50. Data: 2010-08-27 10:24:43
    Od: mk <d...@t...pl>

    Ikselka pisze:

    > Wikipedia nie jest miarodajnym źródłem informacji naukowych.
    W przypadku tego hasła jest podana istniejąca bibliografia.