    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Wed, 8 Nov 2017 03:35:19 -0800 (PST)
    Subject: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    From: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 8 listopada 2017 11:53:29 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:
    > Wszelkie przewody i osprzęt wentylacyjny byłby nad podwieszanym sufitem,
    > przy czym na parterze musiałby być możliwie kompaktowy na wysokość.

    Ja robiłem sam na "peflexach" od tych tutaj Mietków: https://peflex.pl/
    właśnie nad sufitem podwieszanym. Same rurki mają średnicę 75mm, puszki
    rozprężne (czyli te cusie, które wpuszczają/wypuszczają powietrze
    z pomieszczeń) są nieco wyższe, ale też do przyjęcia. Puszki rozdzielcze
    też nie są za wysokie, mają chyba ze 12 cm wysokości.
    Tak to mniej więcej wygląda w praktyce:

    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/peflex1.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/peflex2.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/puszki1.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/puszki2.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/puszki3.jpg
    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/kotlow2.jpg

    Tu jest jak to wygląda na papierze mniej więcej, rysowane by me
    więc nie doszukuj się jakiś cudów ;)

    http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/wentylacja_rys.p
    df

    > Może ktoś przerabiał to w podobny sposób jak planuję?

    Ja robiłem w nowej chałupie, ale etapami też można te rurki pizgnąć
    nad sufit niech sobie wiszą i czekają. Są do nich zatyczki z miękkiego
    plastiku, można je pozamykać żeby syf nie wpadał i po sprawie.

    > Czy wykorzystanie nieużywanych przewodów kominowych (przy założeniu
    > zaślepienia od góry) do komunikacji parter-piętro jest sensowne (nie
    > trzeba by robić demolki i się przekuwać nigdzie między piętrami, a
    > trochę tych nieczynnych kominów mam)?

    Cholera wie, powinno się chyba udać, choć dobrze by było wstawić w te
    kominy jakąś rurę, żeby jednak jakiś syf się nie dostawał do powietrza.
    Ja na kominie mam tylko wylot z rekuperatora, tzn. podczepiłem rurę fi 200
    do wkładu kominowego bo akurat też był fi 200 i zużyte powietrze
    śmiga mi kominem do góry. Czy to dobry pomysł to nie wiem, w każdym
    razie działa ;)

    Robiłem to pierwszy raz w życiu i wyszło super, nic nie hałasuje,
    działa bez problemu. Jedyne co się sfrajerowałem z vatem, bo brałem
    na 23%, a mogłem wziąć od lokalnego przedstawiciela z usługą montażu,
    czyli ja bym sobie zamontował a on nadzorował zdalnie lub osobiście
    przyjeżdżając ze 2 razy i miałby wtedy 8%.

    L.