  • Data: 2017-11-08 16:18:12
    Temat: Re: Zrób to sam - wentylacja mechaniczna
    Od: Kżyho <k...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-11-08 o 12:35, Lisciasty pisze:
    > Ja robiłem sam na "peflexach" od tych tutaj Mietków: https://peflex.pl/
    > właśnie nad sufitem podwieszanym. Same rurki mają średnicę 75mm, puszki
    > rozprężne (czyli te cusie, które wpuszczają/wypuszczają powietrze
    > z pomieszczeń) są nieco wyższe, ale też do przyjęcia. Puszki rozdzielcze
    > też nie są za wysokie, mają chyba ze 12 cm wysokości.
> [...]

    Fajnie to wygląda. Podoba mi się w ogóle ten system peflexa. Rozumiem,
    że wszystkie przewody od rozdzielaczy do anemostatów ciągniemy tymi
    zielonymi rurami, żeby zajmowało mało miejsca, a srebrne duże przewody
    (zdjęcie kotłowni) to tylko jako główne "piony" łączące już te
    rozdzielacze z centralą wentylacyjną czy co tam masz?
    A w sumie nie można by tymi cienkimi przewodami podciągnąć praktycznie
    pod same wentylatory/centralę?

    > Tu jest jak to wygląda na papierze mniej więcej, rysowane by me
    > więc nie doszukuj się jakiś cudów ;)
    >
    > http://lisciasty.firehost.pl/wentyl/wentylacja_rys.p
    df

    Skąd wziąłeś te wartości przepływów? Ile taka 75 mm rura ma przepływu,
    żeby nadal było cicho? Bo jak rozumiem daje się 2 lub 3 w zależności
    właśnie od tego ile musimy przewentylować?

    > Ja robiłem w nowej chałupie, ale etapami też można te rurki pizgnąć
    > nad sufit niech sobie wiszą i czekają. Są do nich zatyczki z miękkiego
    > plastiku, można je pozamykać żeby syf nie wpadał i po sprawie.

    No właśnie chciałbym to robić etapami, bo raz że wtedy nie generuje to
    wszędzie bałaganu, a dwa, że po prostu kosztowo pozwala podzielić
    inwestycję na swego rodzaju raty i robić wtedy, jak jest kasa na to.

    > Cholera wie, powinno się chyba udać, choć dobrze by było wstawić w te
    > kominy jakąś rurę, żeby jednak jakiś syf się nie dostawał do powietrza.
    > Ja na kominie mam tylko wylot z rekuperatora, tzn. podczepiłem rurę fi 200
    > do wkładu kominowego bo akurat też był fi 200 i zużyte powietrze
    > śmiga mi kominem do góry. Czy to dobry pomysł to nie wiem, w każdym
    > razie działa ;)

    Ja mam dwa takie bloki kominowe - jak to w domach typu "klocek" po ileś
    tam przewodów kominowych. Wykorzystane z tego jest niewiele tych
    przewodów w gruncie rzeczy, kominy te są dość w środku domu, co
    dodatkowo ułatwiałoby sprawę pociągnięcia nimi przewodów wentylacyjnych.
    Dlatego tak cisnę o ten temat, bo to mocno ułatwia całą operację tak
    kosztowo, jak i organizacyjno-budowlanie.

    > Robiłem to pierwszy raz w życiu i wyszło super, nic nie hałasuje,
    > działa bez problemu. Jedyne co się sfrajerowałem z vatem, bo brałem
    > na 23%, a mogłem wziąć od lokalnego przedstawiciela z usługą montażu,
    > czyli ja bym sobie zamontował a on nadzorował zdalnie lub osobiście
    > przyjeżdżając ze 2 razy i miałby wtedy 8%.

    Badałeś jakoś te wszystkie przepływy czy faktycznie takie masz? Jak
    domowym sposobem to zrobić?
    W jaki sposób policzyłeś sobie wszystko i dobrałeś właśnie te ilości rur
    itp.?

    Pzdr
    --
    /__/_* /