    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Źródła światła (lampy) LED w Kauflandzie
    Date: Tue, 22 Sep 2020 12:49:49 +0200

    dyskusyjnych:4308597578$2...@s...com.
    ..
    Hello Irokez,
    Monday, September 21, 2020, 7:33:49 PM, you wrote:
    [...]

    >GU10 mają fatalne chłodzenie a w wyższej temperaturze wydajność LED
    >radykalnie spada, stąd 345 lm.

    Zaraz - to takie "reflektorki" ?
    To wydaje sie, ze chlodzenie mozliwe nie gorsze niz w E14, a wrecz
    lepsze.
    Chyba, ze dodatkowa obudowa lampy utrudnia chlodzenie - one czesto
    siedza w "oczkach" sufitowych.

    >A odpowiada 50W, bo GU10 to jest
    >wyjątkowo nieudany wynalazek i rzeczywiście te żarówki w wersji
    >halogenowej świeciły jak świeczki :(

    Nie mam porownania ... ale naprawde tak slabo swiecily ?

    To jednak halogen. A z E14 to pewnie "zwykla zarowka".

    Patrze tu
    https://www.liderlamp.pl/zarowka-halogenowa-gu10-50w
    -230v
    50W 1000lm. Z funkcją ściemniania :-)

    https://www.liderlamp.pl/zarowka-halogenowa-gu10-35w
    -230v/
    35W 600lm

    https://www.liderlamp.pl/zarowka-halogenowa-gu10-20w
    -230v-2/
    20W 400lm

    idzie liniowo, przynajmniej na papierze. Prawda, czy chinskie lumeny
    lub godziny?
    Bo cienki drucik w malej mocy na 230V trwalosci nie wrozy.

    No chyba, ze ... podali moc ekwiwalentnej zarowki wcale nie
    halogenowej.
    Bo chyba nawet przepis tak wymaga :-)
    I co to Unie obchodzi, ze zwyklej zarowki GU10 kupic sie nie da :-)

    Ale to i tak chyba cos przesadzili, no chyba ze ... gdzies jest
    wzrocowa zwykla zarowka GU10, i ten reflektor sporo swiatla traci ...

    J.