    From: s_13 <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: akustyka: wełna mineralna czy szklana?
    Date: Tue, 19 Jan 2010 02:10:42 -0800 (PST)

    > Duże "F."  Jak Fachowiec  :-)))))
    > Przecież pisze człowiek że chce wygłuszyć ścianę - co w tym terminie
    > niefachowego jest że kojaży ci się z ocieplaniem?

    a czemu tobie izolacyjność kojarzy się tylko z ociepleniem?

    > wygłuszyć - wyeliminować chałas przedzierający się przez ścianę - np
    > od imprezującego co wieczór sąsiada.

    to twoja interpretacja :-), a "wygłuszyć" można zrozumieć też jako,
    "wytłumić" czyli zlikwidować odbicia i pogłosy, a o co dokładnie
    chodziło wątkotwórcy, to możemy się tylko domyślać

    > Jak najbardziej da się to zrobić bardzo skutecznie (mój brat to
    > zrobił)

    to nie znaczy, ze u każdego ta sztuka się uda... nie wiemy co to za
    ściana, z jakiego materiału, jakiej grubości, co jest nad sufitem, co
    leży na podłodze, co chcemy "wygłuszyć" (wysoki głos sąsiadki, suba
    sąsiada)... jak widzisz, nie wiemy nic... ale twój brat to zrobił...
    (turbodymomen?)

    BTW a wystarczy przejrzeć grupy, ostatnio były dwa takie wątki, gdzie
    dokładnie było wyjaśnione jak zrobić, żeby "wygłuszyć", "wytłumić",
    "wyciszyć"... "ocieplić"...
    pozdrawiam
    s_13