  • 11. Data: 2010-02-19 12:14:25
    Temat: Re: blacha kwasoodporna w kuchni
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "Anonim" <a...@n...mam.emaila> napisał w wiadomości
    news:hllv0b$50j$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > przezroczysty na wierzch cienka warstwe. albo np katownik do plytek w
    > naroznikach i wsunac 2 blachy (ale jakies podkladki pod spód bo plytki sa
    > grubsze) i wtedy masz ladny kat. a kolory dobierzesz bez liku. Mozesz
    > równiez wkleic blachy na sciany a w rogu na styku blach, nakleic listwe
    > ozdobna do "tuningu" ze sklepów motoryzacyjnych. Cokolwiek zrobisz to
    > pamietaj ze silikon MUSI byc z srodkiem antygrzybicznym. Kupuj markowy
    > silikon. W kuchni jest wilgoc i po kilku miesiacach bedziesz miec grzyba
    > jesli uzyjesz nieodpowiedniego silikonu.

    Jeszcze sobie pomysłałem że można inaczej wykończyć blachy :)

    Mozna zagiąć blachę w dość duży łuk, kilkunastu cm coś tak jakby butelka 5 l
    wody albo duży garczek. Taki duzy łuk zniweluje nierówności ścian, będziesz
    mieć jedną płaszczyznę a jak stracisz 10 zm w rogu to i tak sie nic
    niestanie bo róg zawsze jest mało wykorzystany. W tym przypadku musiałbys
    tylko wymierzyc dokładniej blachę bo byłaby ona na styk pod szafkami
    wiszącymi (oczywiście w miejscu łuku niemozesz mieć ociekacza lub go musisz
    dobrze uszczelnić) oraz byłaby na blacie (lub odpowiednio podcięta na blat w
    miejscu łuku) no i wypadało by jakaś listwe ozdobną pod szafkami i na
    blacie by zamaskowac koniec balchy. plastikowe listwy meblowe bezproblemu by
    sie wygieły (choc na łuku mozna by sobie pomóc opalarką hihih)

    Pozdrawiam
    Robert

  • 12. Data: 2010-02-19 12:29:46
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    > srodkiem antygrzybicznym. Kupuj markowy silikon. W kuchni jest wilgoc i
    > po
    > kilku miesiacach bedziesz miec grzyba jesli uzyjesz nieodpowiedniego
    > silikonu.

    Ludzie bardzo upierają sie przy silikonie, a nie lepiej specjalny do tego
    celu klej Soudal Fix All ? Może i wywołam burze. Ale ja przykleiłem listwe z
    kwasówki do luxferów w łaźience przeszło rok temu i nie ma żadnego śladu
    grzyba a o oderwaniu tego nie ma mowy. Klej jest bardzo elastyczny i
    rozciągliwy ale trzyma niesamowicie.

    Gejzero.

  • 13. Data: 2010-02-19 12:37:30
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Ludzie bardzo upierają sie przy silikonie, a nie lepiej specjalny do tego
    > celu klej Soudal Fix All ?

    > Klej jest bardzo elastyczny i rozciągliwy ale trzyma niesamowicie.

    a to nie jest silikon przypadkiem ?
    pachnie octem ?

    ;-)

  • 14. Data: 2010-02-19 12:56:47
    Od: "Anonim" <a...@n...mam.emaila>

    Użytkownik "qlphon" <q...@p...fm> napisał w wiadomości

    > a to nie jest silikon przypadkiem ?
    > pachnie octem ?
    >
    > ;-)

    http://www.pegasus.pl/dziennikarze/soudal/040707_fix
    all/fixall.htm

    Nieważne co, byle trzymało. Ja użyłbym silikonu bo jest tańszy. A tak
    naprawdę to można wogóle nieużywac kleju czy silikonu zakładając że oprze
    sie blachy na łbach śrub i przytrzyma szafkami wiszacymi. Albo ostroznie je
    przykręcić.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 15. Data: 2010-02-19 15:14:30
    Od: "Piotr " <c...@g...pl>

    Anonim <a...@n...mam.emaila> napisał(a):

    Ja u siebie w domciu ulozylem tafle
    > matowego szkla (klejonka 6mm) z tym ze postawilem ja na blacie i odsunolem
    > górze na jakies 5 cm. Na górze umiescilem w tym odsunieciu od sciany
    > jarzeniówki. I teraz jak zapale to swieca mi sie cala sciana mleczna
    > pomiedzy szafkami i blatem. Zonka byla wniebowzieta i jest przerazliwie
    > jasno i nierazi w oczy nawet jak sie patrzy bezposrednio w jarzeniówki. Te
    > szyby mam równiez za kuchenka na 2 scianach. Mycie ich to latwizna.
    >
    > Pozdrawiam
    > Robert

    Kurcze, dobrze rozumiem, że tafla szkła jest na dole prawie na styk ze
    ścianą, a na górze już 5cm od niej jest odsunięta? Bo pomysł z włożeniem
    świetlówek elektronicznych za szkło w kuchni chodzi mi już po głowie od
    dawna. Mógłbyś zrobić fotkę tego elementu w Twojej kuchni? Czy szkło jest
    barwione poprzez folię(pisałeś o klejonce) czy malowane proszkowo na tylnej
    powierzchni?

  • 16. Data: 2010-02-19 17:13:17
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

> [...]
    > jasno i nierazi w oczy nawet jak sie patrzy bezposrednio w jarzeniówki. Te
    > szyby mam równiez za kuchenka na 2 scianach. Mycie ich to latwizna.

    Znaczy scianke za blatem masz ze szkla, ukosniego szkla?

  • 17. Data: 2010-02-19 17:54:08
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > Na tym wsunietym obszarze za szafkami to plyta jest
    > przykrecona do sciany srubami, czy tylko szafki ja dociskaja?
    tylko dociśnięta , nie ma sensu kręcić

    Mayky

  • 18. Data: 2010-02-19 17:56:15
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

> [...]
    > jarzeniówki. I teraz jak zapale to swieca mi sie cala sciana mleczna
    > pomiedzy szafkami i blatem. Zonka byla wniebowzieta i jest przerazliwie

    Możesz pokazać zdjęcia? :) Ściana za szybą jest tylko malowana, czy coś
    więcej? Nad kuchnią też jest pochylona? Nie brudzi się jakoś wiecej niż
    pionowa?
    Wojtek

    --
    Nie każde piwo to Żywiec!
    .... Na szczęście :)

  • 19. Data: 2010-02-19 18:00:04
    Od: mayky <m...@c...pl>

    > ok, jakos niedowierzalem temu silikonowi, dzieki tak zrobie
    > jak mowisz:)

    ja zużywam zawodowo jakies 2 kartony ( kiszek nie kartuszy )
    dziennie , uwierz to naprawdę mocno trzyma jeśli jest dobrze położone
    dla przykładu ...
    ściana z płyt warstwowych 3,5 m x 1,2 ( moduł )wysokości , dobrze
    sklejona w zamkach
    nie bylo szans tego rozerwać a musiałem 6 takich zestawów sklejonych
    razem przestawic , wiec całą ścianę położyliśmy w 6 chłopa przeniśli
    i znowu postawili :-);-)

    Ważne żeby bylo odtłuszczone i suche

    Mayky

  • 20. Data: 2010-02-19 21:55:56
    Od: "Anonim" <n...@a...email>

    > Możesz pokazać zdjęcia? :) Ściana za szybą jest tylko malowana, czy coś
    > więcej? Nad kuchnią też jest pochylona? Nie brudzi się jakoś wiecej niż
> [...]

    A gdzie można umieścić zdjecia? Dajcie jakis link to zobaczycie jak to
    zrobiłem.

    Pozdrawiam
    Robert