  • 1. Data: 2012-05-22 11:42:43
    Temat: blacha pod tynkiem
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Witam,

    Chcę pod tynk dać kawał grubej blachy stalowej. Przybliżone wymiary blachy
    to 30-35cm na 10-15cm, grubość 1cm. Blacha ta będzie pełnić funkcję
    podkładki dla gwintsztangi. Ta gwintsztanga przechodzi przez ścianę nośną
    zewnętrzną (beton komórkowy, 24cm grubości ściany) i trzyma na zewnątrz
    drewnianą belkę. Chcę aby ta podkładka z blachy zapierała się o żelbetowe
    wieńce.

    Na tym zdjęciu na drugim planie widać tą gwintsztangę a jako podkładka
    został włożony kawał grubego drewna.
    http://imageshack.us/photo/my-images/842/p1050575hf.
    jpg/

    Nie wiem jednak czy blacha to dobry pomysł. Wątpliwości są dwie:
    1. Czy tynk odpowiednio pokryje blachę?
    2. Czy po jakimś czasie na tynku nie pojawią się rdzawe przebarwienia.

    Jeśli nie blacha to co zastosować jako podkładkę? Obawiam, się, że zwykła
    powiększona podkładka (6cm średnicy bodajże - takie mam) nie wystarczy...
    Drewniana belka musi być bardzo solidnie przymocowana, bo na niej opiera się
    konstrukcja daszku nad wejściem.

    Oto widok z zewnątrz:
    http://imageshack.us/photo/my-images/28/p1050707o.jp
    g/

    Pozdrawiam,
    BWP

  • 2. Data: 2012-05-23 10:04:15
    Temat: Re: blacha pod tynkiem
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > Chcę aby ta podkładka z blachy zapierała
    > się o żelbetowe wieńce.
    Ale na zewnątrz ściany szpilka będzie opierać się już tylko na miękkim
    pustaku. Całą konstrukcję będzie więc trzymać tylko siła tarcia belki o
    pustak + trochę też ten pustak, bo szpilka siedzi w nim na długości 24
    cm i choć pustak miękki to zapobiega zginaniu szpilki. Ale jak policzyć
    obciążenia to nie wiem. Zwróć się może do projektanta, on to policzy.

    > 1. Czy tynk odpowiednio pokryje blachę?
    Może jakieś nacięcia, siatka, dobry grunt?

    > 2. Czy po jakimś czasie na tynku nie pojawią się rdzawe przebarwienia.
    Rdza wyjdzie na 100%, ja miałem coś podobnego, czerwone pokazało się
    chyba po ok 3 miesiącach. Daj gdzieś do ocynku.

    Adam

  • 3. Data: 2012-05-23 10:12:42
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 maja 2012 10:04:15 UTC+2 użytkownik adamw777 napisał:
    > Rdza wyjdzie na 100%, ja miałem coś podobnego, czerwone pokazało się
    > chyba po ok 3 miesiącach. Daj gdzieś do ocynku.

    Z cementowo wapiennego tynku rdza nie wyjdzie. Z gipsowego tynku może pewnie wyjść.
    Mleczkiem betonowym blache posmarować , siatka tzw "rapica" i tynk

  • 4. Data: 2012-05-23 12:51:45
    Od: "mcs" <...@...pl>

    Użytkownik "brunet.wp"
    <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LIT
    wiadomości news:jpfn2j$6ls$1@usenet.news.interia.pl...

    > Nie wiem jednak czy blacha to dobry pomysł. Wątpliwości są dwie:
    > 1. Czy tynk odpowiednio pokryje blachę?
    Pokryje. Przecież narożniki są stalowe.
    > 2. Czy po jakimś czasie na tynku nie pojawią się rdzawe przebarwienia.
    Zależy jaki tynk. Pod gipsowy maluj minią lub ocynkuj, pod cem-wap. nic nie
    trzeba. Ewentualnie rzadkim cementem zasmaruj.

    mcs

  • 5. Data: 2012-05-23 13:56:38
    Od: adamw777 <a...@g...pl>

    > pod cem-wap. nic nie trzeba.

    No właśnie tu koniecznie trzeba, wapno jest agresywne. Ja bym nie ryzykował.

    Adam

  • 6. Data: 2012-05-23 14:15:24
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 23 maja 2012 13:56:38 UTC+2 użytkownik adamw777 napisał:

    > No właśnie tu koniecznie trzeba, wapno jest agresywne. Ja bym nie ryzykował.

    Myślę że sie mylisz. Metalowe elementy pochlapane tynkiem gipsowym koroduja szybko-
    pokryte cementem(mleczko cementowe) wręcz mają ochrone. Tynk cementowo wapienny też
    szkód metalowym elementom nie robi.

  • 7. Data: 2012-05-23 14:55:06
    Od: "brunet.wp" <S...@S...comUSUN_WIELKIE_LITERY>

    Użytkownik "adamw777" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > i choć pustak miękki to zapobiega zginaniu szpilki. Ale jak policzyć
    > obciążenia to nie wiem. Zwróć się może do projektanta, on to policzy.

    Pręt przechodzi na wylot ściany i wchodzi w belkę. Podkładka jest od
    zewnątrz umieszczona na belce.

    > Może jakieś nacięcia, siatka, dobry grunt?

    > Rdza wyjdzie na 100%, ja miałem coś podobnego, czerwone pokazało się chyba
    > po ok 3 miesiącach. Daj gdzieś do ocynku.

    Tak więc chyba sobie daruję tą blachę. Może nawet dam zwykłą podkładkę
    powiększoną i wystarczy. Podstawowym mocowaniem tej belki jest jarzmo
    stalowe (widać na zdjęciu).

  • 8. Data: 2012-05-23 21:53:11
    Od: Kazimierz Debski <k...@o...eu>

    > No właśnie tu koniecznie trzeba, wapno jest agresywne. Ja bym nie
    > ryzykował.

    Wapno jest agresywne ale ma odczyn silnie zasadowy. Stal (żelazo)
    reaguje z kwasami a z zasadami nie. No chyba, że ocynkowane bo cynk
    reaguje z zasadami więc wapno usunie ocynk.

    Kazek