  • 1. Data: 2014-10-03 23:25:18
    Temat: brak nadproża - błąd czy wszystko w porządku?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    witam
    remontuje stare mieszkanie w wielopiętrowym budynku z cegły. Ściana
    działowa, na jedną cegłę dziurawkę w pionie, czyli naprawdę parę, mniej
    niż 10cm, w niej drzwi. chciałem te drzwi przesunąć o 20cm, ale na tyle
    ile nadproże pozwoli. odkułem tynk - nadproża brak.
    Czy ktoś coś spaprał, czy w ścianach działówkach może nie być nadproża?
    Wzmocnić to jakoś, czy olać?
    ToMasz

  • 2. Data: 2014-10-03 23:34:57
    Temat: Re: brak nadproża - błąd czy wszystko w porządku?
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Oct 2014 23:25:18 +0200, ToMasz napisał(a):

    > Wzmocnić to jakoś, czy olać?

    Zrobic nadproze. Niewiele roboty, a wzmocni.

    A najlepsze co mozesz zrobic, to wypi*** te sciane i postawic od nowa z
    bloczka albo g-k. Na takiej sciance strach cokolwiek wieszac.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 3. Data: 2014-10-03 23:40:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 03.10.2014 23:34, Maciek pisze:

    > Zrobic nadproze. Niewiele roboty, a wzmocni.
    >
    > A najlepsze co mozesz zrobic, to wypi*** te sciane i postawic od nowa z
    > bloczka albo g-k. Na takiej sciance strach cokolwiek wieszac.

    polecasz jakąś konkretną sztukę i technikę zamocowania? Bo ja tak trochę
    ze strachu, chcę podkuć ścianę najpierw od strony jednego pomieszczenia
    i wstawić dwuteownik. Dopiero jak beton chwyci dobrze to odkuć tak samo
    z drugiego pomieszczenia i wstawić drugi - do pary dwuteownik.
    ToMasz

  • 4. Data: 2014-10-04 00:13:28
    Od: WS <L...@c...pl>

    W dniu piątek, 3 października 2014 23:34:57 UTC+2 użytkownik Maciek napisał:
    > Dnia Fri, 03 Oct 2014 23:25:18 +0200, ToMasz napisaďż˝(a):

    > A najlepsze co mozesz zrobic, to wypi*** te sciane i postawic od nowa z
    > bloczka albo g-k. Na takiej sciance strach cokolwiek wieszac.

    i niby jakis badziew z ~2-4cm gipsu z kartonem ma byc lepszy (w sensie mocniejszy) od
    ~7czm cegly + pewnie z 2cm tynku? Dobrze, ze moj sasiad o tym nie wie, bo by spac nie
    mogl ;) Jakies 40 lat temu z tak ulozonej cegly zrobil murowanie scian sczytowych pod
    calkiem solidnym dachem dwuspadowym, w miejscu gdzie rok w rok halny wieje... do tej
    pory toto stoi

    WS

  • 5. Data: 2014-10-04 19:42:21
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Oct 2014 15:13:28 -0700 (PDT), WS napisał(a):

> [...]
    >sczytowych pod calkiem solidnym dachem dwuspadowym, w miejscu gdzie rok w rok halny

    Mialem tak zrobione dzialowki w mieszkaniu w starej kamienicy, jakby
    solidnie kopnac, to by wyleciala dziura. Jak sie trzasnelo drzwaiami,
    sciana sie trzesla.

    Regipisowa scianka opiera sie na profilach i jest sztywna.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 6. Data: 2014-10-04 19:45:12
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 03 Oct 2014 23:40:17 +0200, ToMasz napisał(a):

> [...]
    > i wstawić dwuteownik. Dopiero jak beton chwyci dobrze to odkuć tak samo
    > z drugiego pomieszczenia i wstawić drugi - do pary dwuteownik.

    Jesli jestes w stanie w tak cienkiej sciance kuc na raty, to powinno byc
    OK.

    W sumie 2 prety fi 12 z zagietymi koncami tez by pewnie daly rade. Ale
    gwarancji na te metody nie daje ;)

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2014-10-05 07:54:15
    Od: Eryk <3...@w...pl>

    > halny wieje... do tej pory toto stoi
    hmmm... dziwne...

  • 8. Data: 2014-10-05 21:36:51
    Od: dolniak <d...@g...com>

    Witam
    W ściankach dzialowych często nie robilo się nadproży.Murarz kladl w fugę ze dwa
    druty 6,często nawet nie zaginal,trochę mocniejsza zaprawa i po ptokach.

    Ja takie przeróbki robilem kątownikami.Na ścianę 24 cm dawalem dwa hutnicze 40
    mm,10-15cm na stronę dluższe od otworu.
    W kątownikach wiercilem 3 otwory 10mm.Skuwalem tynk,wycinalem poziomą bruzdę i
    osadzalem na zaprawie jeden.Przez otwory wiercilem otwory w ścianie wkladalem
    szpilki i osadzalem drugi .Zanim zaprawa związala,ściągalem calość śrubami.Lby można
    póżniej trochę zeszlifować,coby z tynku nie wystawaly.

    Przy tak cienkiej ścianie trzebaby ścinać podstawę jednego-lub nawet obu.Można dać
    zimnogięty-np40x20x3.Jednak sądzę,że trzeba operację rozlożyć na dwa razy.Nie
    wiem,jaka tam zaprawa,ściana może nie wytrzymać.
    pozdro dolniak