  • 71. Data: 2021-02-04 20:24:09
    Temat: Re: budowanie domu - koncepcja
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.02.2021 20:10, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > Są domy wielopokoleniowe, są rodziny wielodzietne.
    > Jak Ci wystarczy jedna łazienka to nie oznacza, że innym też będzie z
    > tym dobrze.
    > Warto mieć choćby osobny kibelek z umywalką dla gości aby się po
    > łazience nie plątali i nie używali tych samych sprzętów co domownicy.
    > Są domy gdzie każda sypialnia ma swoją łazienkę i garderobę.
    > Jedna łazienka na kondygnację to taki relikt z czasów PRL gdzie niczego
    > nie było i dwa sedesy w chałupie to już był luksus i pół roku załatwiania.

    Przecież ja się odniosłem do trzech, przy czym zaznaczyłem że nie wiem
    jak to jest przy rodzinach większych niż cztery osoby.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 72. Data: 2021-02-04 20:27:05
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 04.02.2021 19:57, Jarosław Sokołowski wrote:
    > Znajomi mają taki zsyp i chwalą sobie. Mnie też się podoba. Zwłaszcza,
    > że prawie nic nie kosztuje. Budynek dwukondygnacyjny, ale to bez
    > znaczenia. Każde ułatwienie transportu wewnętrznego się liczy, nawet
    > jeśli tylko w jedną stronę. Dodam, że małe windy towarowe też się
    > w domach widuje.

    Nie mam do takiego zsypu nic konkretnie, ale tak ogólnie nie mój
    kierunek. Ja nie chciałem chodzić po żadnych schodach, dlatego sam
    wybudowałem i proponuje innym parterówki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 73. Data: 2021-02-04 20:31:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Bogusz napisał:

    > Nie mam do takiego zsypu nic konkretnie, ale tak ogólnie nie mój
    > kierunek. Ja nie chciałem chodzić po żadnych schodach, dlatego sam
    > wybudowałem i proponuje innym parterówki.

    Nie wszyscy mieszkają tam, gdzie ziemia jest tania.

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2021-02-04 20:47:35
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 20:24 Mateusz Bogusz <m...@o...pl> pisze:

    > Przecież ja się odniosłem do trzech, przy czym zaznaczyłem że nie wiem
    > jak to jest przy rodzinach większych niż cztery osoby.

    A ja Ci piszę, że nie zawsze chodzi o "jednoczesność". Dla niektórych może
    być ważna też prywatność lub jeszcze inne względy.

    TG

  • 75. Data: 2021-02-04 21:06:45
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > I masz wyciąg w kuchni połączony z rekuperacją?

    Nie. Nie miałem pomysłu na to i w kuchni okap pełni tylko rolę filtra a
    w suficie jest wyciąg rekuperacji.

    --
    MN

  • 76. Data: 2021-02-04 21:25:09
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 04.02.2021 o 19:40, Marek pisze:

    > Ale przy oprocentowaniu k.h. za 30 lat te 100tys będzie warte 10k albo
    > mniej, to przecież prawie pieniądze za darmo. Jedna dobra pensja, błagam.

    Aaa, czyli Tobie chodzi o to, żeby się przed nami pochwalić, jaki jesteś
    bogaty... tak, to też częsty powód życia ponad stan.

    --
    MN

  • 77. Data: 2021-02-04 22:34:45
    Od: collie <c...@v...pl>

    W czwartek, 4.02.2021 o 20:10, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Jedna łazienka na kondygnację to taki relikt z czasów PRL gdzie niczego
    > nie było i dwa sedesy w chałupie to już był luksus i pół roku załatwiania.

    Masz chyba albo jakieś osobiste doświadczenia egzystencjalne z tego
    okresu - które uogólniasz, albo sprany łeb - gdyś z "pokolenia JPII" -
    jeśli głosisz takie bzdety, że w PRL-u niczego nie było - prócz octu
    i musztardy, co już zapomniałeś dodać. A w PRL-u prócz bida-klocków
    budowanych "systemem gospodarczym", budowano także normalne domy,
    gdzie normą była oddzielna ubikacja plus sedes w łazience na każdej
    kondygnacji. Tym sposobem w takim domu piętrowym (a to był też standard
    "jednorodzinny" w tamtym czasie) były co najmniej dwie łazienki i cztery
    sedesy. I to bez luksusów. A teraz, po trzydziestu latach, nie wystarczy
    postulować, by przy każdej sypialni w nowo budowanym domu była łazienka.
    Do tego muszą jeszcze postfornalskie syny dorosnąć. I nie ma co się
    nabzdyczać na określenie "posfornalskie", gdyż 80% naszego społeczeństwa
    ma pochodzenie chłopskie, a wskutek warcholstwa tych 10. procent od
    których dzisiaj co drugi chce pochodzić, Najjaśniejsza Rzeczpospolita
    Obojga Narodów upadła.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)

  • 78. Data: 2021-02-05 06:53:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Mateusz Bogusz.
    On 04.02.2021 19:41 you wrote:

    > I masz wyciąg w kuchni połączony z rekuperacją?

    Ja mam.

    --
    Pete

  • 79. Data: 2021-02-05 07:44:12
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .02.2021 o 22:34 collie <c...@v...pl> pisze:

    > Masz chyba albo jakieś osobiste doświadczenia egzystencjalne z tego
    > okresu - które uogólniasz,

    Mam/miałem kumpli/znajomych, których rodzice wtedy (lata 70/80) budowali
    domy. W rodzinie też mam kilka "kostek" budowanych w tych latach. Ja do 93
    mieszkałem w bloku.
    Może wynika to też z faktu, że wszystkie te domy były na wschód od Wisły.
    Chociaż teraz mieszkam 40 km na zachód od Wisły i też odwiedzam znajomych,
    którzy w piętrowym domu mają dwa sedesy.

    TG

  • 80. Data: 2021-02-05 10:22:47
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 4 Feb 2021 00:16:44 -0800 (PST), budynPL
    <b...@g...com> wrote:
    > można wybudować bez kredytu?

    To jest dziwactwo, po co wydawać swoje pieniądze, a szczególnie gdy
    ktoś wydaje je z rozmachem.

    > Nie, nie wszystko. Zostają dzieciaki które dostaną w spadku
    > mój kredyt do spłacenia.

    To już ich problem, a tak na prawdę nie ma obowiązku posiadania
    dzieci.

    --
    Marek