eGospodarka.plNieruchomościGrupypl.misc.budowaniecentralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji › Re: centralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji
  • Data: 2014-09-28 03:21:38
    Temat: Re: centralne ogrz miejskie - koszt doprowadzenia i instalacji
    Od: "bulka paryska" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    news:m05lk4$fgb$1@dont-email.me...
    > mieszkania są nieocieplone, a jego jeszcze jest rogowe.
    > Tak więc coś za dużo zużywasz enegii. My dużą część dnia spędzamy w pracy.
    > nocą wogóle nie grzejemy (chyba że temp spada poniżej minus 15).
    > Zastanów się czy potrzebujesz grzać non stop, przez wiele lat. jeśli tak,
    > to niestety musisz się dowiedzieć jakie będą opłaty w przypadku
    > podłączenia do sieci miejskiej. Koledzy o wadach napisali. monopol, trudne
    > do oszacowania zużycie, niemożność, lub nieopłacalność rezygnacji.
    > Reszta to już loteria. Teraz płacisz bardzo dużo, ale nie wiem dlaczego.
> [...]
    -===============
    Bardzo dziekuje. Doceniam powazne podejscie do sprawy.
    Oczywiscie nie moge podac wszystkich szczegolow,
    ale w skrocie wyglada to tak:
    - dwie taryfy juz mam;
    - kamienica (nie blok) to wspolnota wlascicieli mieszkan,
    - moje mieszkanie jest za slabo izolowane (poddasze) i prawie na pewno
    sa ucieczki ciepla, stad zima musze grzac w trybie ciaglym (ale rezultat
    jest
    od sauny bardzo daleko ... ) . Z izolacja nic nie zrobie - zakres prac i
    koszt
    bylby za duzy.
    W lecie chodzi klimatyzacja (1 punkt) - inaczej robi sie piekarnik. Stad te
    rachunki.
    Na klimie nie utne nic, ale na grzaniu moze sie da. I stad byl pomysl
    na CO z cieplowni miejskiej. CWU tez miala byc z sieci. Koszty eksploatacji
    zapowiadano mi niskie (150 zl/mies ? czy cos takiego)
    Nie mam mozliwosci uzyskac opinii od osob, ktore zmienily system.

    Po calonocnym przeszukiwaniu stron z cennikami instalacji CO,
    i zapoznaniu sie z wypowiedziami tutaj, zaczynam sie sklaniac ku opinii,
    ze optymalne rozwiazanie to jednak wciaz prad - tylko musze zainwestowac
    w piece akumulacyjne. To bedzie +/- 1/3 kosztow, ktore wiazalyby sie
    z inst. CO w obecnej sytuacji.
    Druga ewentualnosc to zaplacenie za doprowadzenie CO do drzwi, jak ktos
    proponowal, a potem sie zobaczy.
    Mam jeszcze 1 dzien na te dylematy ... :-)
    pozdrawiam i dalej czekam na sugestie
    bulka p.