  • 1. Data: 2011-08-17 19:39:15
    Temat: ceny transakcyjne dzialek
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanie do doswiadczonych kupujacych dzialki. W najblizszej przyszlosci
    chce kupic dzialke, ale jeszcze nie wiem dokladnie gdzie.
    Lokalizacja w glownej mierze zalezy od ceny jaka bede musial zaplacic.
    Podejrzewam ze ceny ofertowe nijak sie maja do cen transakcyjnych. Macie
    jakis sposob na to? Pewnie dobrym sposobem jest obserwacje gratki itd, ale
    jesli w gre wchodzi kilka lokalizacji to juz jest utrudnione.
    Dzieki za wszelkie wskazowki, pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2011-08-17 20:13:25
    Temat: Re: ceny transakcyjne dzialek
    Od: mal <m...@g...com>

    On 17 Sie, 21:39, "adam" <a...@p...onet.pl> wrote:
    >W najblizszej przyszlosci
    > chce kupic dzialke, ale jeszcze nie wiem dokladnie gdzie.
    > Lokalizacja w glownej mierze zalezy od ceny jaka bede musial zaplacic.

    Spróbuj stanąć do przetargu w ANR. Ceny wywoławcze nie są specjalnie
    wygórowane gdy w grę wchodzi kilka, kilkanaście arów gruntu rolnego.
    Zwykle w oddziale agencji organizującej przetargi dla rejonu, który
    Cię interesuje można uzyskać wyczerpujące informacje.
    Musisz wiedzieć, że chodzi tu o tak ważną informację, jak np.
    sąsiedztwo zabudowy. Wówczas grunt rolny można bez odrolnienia
    wykorzystać pod zabudowę.

    Spróbuj poszukać: www.anr.gov.pl W zakładce 'nieruchomości'
    pojawiają się harmonogramy przetargów dla poszczególnych oddziałów. A
    potem tylko czytać, czytać, czytać...

    Trzy lata temu kupiłam w ten sposób 17 arów uzbrojonej działki za
    jedyne 2500 zł. Za całość, nie za ar!

    Powodzenia, pozdrawiam

    mal

  • 3. Data: 2011-08-17 20:35:27
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    "adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:j2h5cm$2f6$1@news.onet.pl...
> [...]
    > jesli w gre wchodzi kilka lokalizacji to juz jest utrudnione.
    > Dzieki za wszelkie wskazowki, pozdrawiam

    Daj znać jaka cena za 1m2 Cię interesuje, a może ktoś coś w swojej
    okolicy znajdzie :).

  • 4. Data: 2011-08-17 22:36:04
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    Poczekaj do nowego roku jak frank na stałe zawita na poziomach pow. 4,50. W
    popłochu będą sprzedawać na pniu.
    --
    AS

  • 5. Data: 2011-08-17 23:08:28
    Od: shaman <g...@m...pl>

> [...]
    > jesli w gre wchodzi kilka lokalizacji to juz jest utrudnione.
    > Dzieki za wszelkie wskazowki, pozdrawiam

    Jakoś nie wydaje mi się, żeby ceny z ogłoszeń miały się znacząco
    różnić od cen za które faktycznie można nabyć nieruchomość/grunt.
    Szczególnie jeśli jest to zakup "z pierwszej ręki". Tak przynajmniej
    wynika z moich doświadczeń. Ludzie mówią ile chcą i tyle faktycznie
    chcą. Jeśli uda się urwać 5zł z m2 to jest OK. Gość od którego kupiłem
    działkę wolał wziąć kredyt na wykończenie domu niż zejść z ceny
    kolejnej działki, którą sprzedawał. Długo się nie sprzedawała, ale
    wreszcie znalazła swojego nabywcę.

    PZDR
    Shaman

  • 6. Data: 2011-08-18 04:15:14
    Od: "mihal" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > jesli w gre wchodzi kilka lokalizacji to juz jest utrudnione.
    > Dzieki za wszelkie wskazowki, pozdrawiam

    Kupywałem od osoby prywatnej , udało mi się utargować 9% od ceny z
    ogłoszenia.
    Może jeszcze ciut by się dało ale byłem napalony na tą działkę.

    pozdr.
    mihal

  • 7. Data: 2011-08-18 05:47:25
    Od: "Arti" <g...@w...pl>

    > Poczekaj do nowego roku jak frank na stałe zawita na poziomach pow. 4,50.
    > W popłochu będą sprzedawać na pniu.

    Wręcz odwrotnie :) Jak frank będzie po 5 to wartość kredytu znacznie
    przekroczy wartość nieruchomości i nikt nie będzie taki głupi żeby sprzedać
    i jeszcze dopłacić ze 200000. To już lepiej przestać spłacać, zamieszkać u
    rodziny i udawać bankruta.

    Arek

  • 8. Data: 2011-08-18 06:30:37
    Od: Marras <m...@g...pl>

    > Kupywałem od osoby prywatnej , udało mi się utargować 9% od ceny z
    > ogłoszenia.
    > Może jeszcze ciut by się dało ale byłem napalony na tą działkę.

    Ja tez "urwalem" 10%. Mylse, ze to standard.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 9. Data: 2011-08-18 07:22:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik shaman napisał:
    > Długo się nie sprzedawała, ale
    > wreszcie znalazła swojego nabywcę.

    No właśnie o to 'długo' chodzi...
    Co powiesz na sytuację, gdy w rejonie działki schodzą po 5-6 zł/m2 w
    pełni uzbrojone, a tu ktoś wystawia za 20...???

    Może i się sprzeda, ale kiedy???
    Dłuugo przyjdzie czekać sprzedającemu - pewnie do momentu, kiedy ceny
    zbliżą się do tej wartości - górka cenowa - a to może być np za osiem
    lat :-) :-P

    pozdr
    Robert G.

  • 10. Data: 2011-08-18 07:44:54
    Od: "Amir" <d...@g...pl>

> [...]
    > jesli w gre wchodzi kilka lokalizacji to juz jest utrudnione.
    > Dzieki za wszelkie wskazowki, pozdrawiam

    Może zacznij o sprawdzenia planu przestrzennego zagospodarowania, poźniej
    wybierz sobie działki, które Cię interesują, na geoportalu zlokalizuj numery
    działek, właścicieli zlokalizujesz w urzędzie miasta
    tylko powiedz, ze do celów zakupu i budowy domu aby dostać pełne dane
    właścicieli.

    numery na infolinie TP do większości znajdziesz, Dzwon do nich jak nie ma
    telefonu to pisz albo jedz się spotkać, cos znajdzie się na pewno.

    powodzenia