    From: "Krzysztof W." <k...@o...eu>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: co dac na podłogę w salonie?
    Date: Fri, 06 Mar 2009 10:15:20 +0100

    Rafał pisze:
    > Projektant ładnie sobie narysował część kafli i część drewna. I wszystko
    > ładnie wygląda ale przu podłogówce nie każde drewno sie nadaje.
    > Zakładając że kafle mają 1cm grubości i 4mm kleju to żeby ładnie pasowało
    > panele odpadają - a niby najlepsze do ogrzewania podłogowego.
    > Deska barlinecka - jedni mówią że sie nadaje, drudzy że nie.
    > A Deska aprkietowa podobno wcale nie.
    > Do tego jeszcze dochodzi problem z czego te deski - jak drewno egzotyczne to
    > super wytrzymałe ale tez super izolator:)
    > Jak to rozwiązaliście?

    U moich rodziców, podłoga w salonie, na ogrzewaniu podłogowym jest
    wykonana z desek w formie paneli drewnianych trójwarstwowych
    jesionowych. Połączona jest z płytkami cienkimi listewkami w części
    schodów i części otwartej kuchni. Ważne, żeby przed położeniem
    ogrzewania znać już jakie drewno będziemy kładli na podłogę, by
    uwzględnić opór cieplny drewna i w stosunku do niego zastosować
    odpowiednią izolację (grubość i opór cieplny - są styropiany i pianki o
    różnym oporze) oraz gęstość ułożenia rur. Jeśli już jest położone
    ogrzewanie, to może też jeszcze nic straconego, trzeba przeliczyć czy
    nasza podłoga z ogrzewaniem ma wystarczające parametry do wybranego drewna.

    Znając wcześniej materiał z jakiego wykonamy okładzinę podłogową, znamy
    też jej grubość, zatem przy kładzeniu płytek, należy dać odpowiednią
    grubość kleju, by płytki i drewno były na tym samym poziomie. Większość
    płytek podłogowych ma grubość w okolicach centymetra, zatem przy
    przykładowo 14 centymetrach grubości deski trójwarstwowej, grubość kleju
    to około 5 mmm. Deski polecam przyklejać na klej nadający się do
    ogrzewania podłogowego. Jak ktoś jednak woli w wersji pływającej, to są
    też specjalne podkłady do ogrzewania podłogowego, jednak większość
    producentów parkietów trójwarstwowych zaleca klejenie. Łączenie drewna z
    płytkami można wykonać listwami, najlepiej cienkimi, lub korkiem
    wklejanym w szparę pomiędzy podłogą drewnianą a ceramiczną (lub kamienną).

    Moi rodzice mają ten parkiet z firmy Baltic Wood, który to, moim
    zdaniem, jest lepszym produktem od Deski Barlineckie, choćby ze względu
    na lepszy lakier powierzchniowy.

    http://www.balticwood.pl/

    Dokładnie jest to Jesion deska Classic. Dodatkowo firma dokładnie
    określa gatunki, które nadają się na ogrzewanie podłogowe i podaje
    parametry oporu cieplnego i współczynnika przewodzenia ciepła przez
    poszczególne ich wyroby.

    http://www.balticwood.pl/upload/wytyczne_dot_klejeni
    a_parkietu_ogrzewanie(3).pdf

    Mam nadzieję, że trochę pomogłem, bo fora internetowe pełne są
    stereotypów i powtarzanych schematów na temat ogrzewania podłogowego pod
    drewnem.

    Pozdrawiam,
    Arte