  • Data: 2018-11-01 22:51:58
    Temat: Re: co to za odmiana
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.10.2018 o 01:01, i...@g...pl pisze:
    > Nie rozumiem. Czyżbyś uważała, że z kwiatów jabłoni odmiany A, zapylonych odmianą
    B, otrzymasz owoce o mieszanych cechach A+B?
    > Genetyka takich cudów nie przewiduje.
    > Zalążnia (rozrastająca się po zapyleniu w owoc) to organ o identycznym garniturze
    genetycznym, jak drzewo, na którym rośnie - i daje owoc odmiany A, o cechach
    charakterystycznych dla odmiany A.
    > Co innego NASIONA, które w tej zalążni (tym owocu) po zapyleniu pyłkiem B powstały
    - dopiero one mają mieszańcowy garnitur genetyczny, dopiero z nich powstaną rośliny
    mieszańcowe A+B, a z nich owoce A+B.

    W każdym bądź razie po raz pierwszy mam takie czerwone owoce Szarej
    Renety :-)

    Krycha.