  • 21. Data: 2011-04-27 11:05:16
    Temat: Re: czas budowy domu
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > koledzy bezrobotni rozumiem? :)

    Chodziło mi o te ewentualne kary.

  • 22. Data: 2011-04-27 11:28:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    quent wrote:
    > Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    >
    > Chodziło mi o te ewentualne kary.

    jak zawalisz koledze to chyab sam z siebei mu wypłacisz odszkodowanie :)

  • 23. Data: 2011-04-27 11:44:23
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.

    > Jak policzyć czas potrzebny na wybudowanie domu, spieszy mi się bardzo.
    > Dom 135m2, parterowy bez poddasza użytkowego, bez garażu.
    > https://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu#
    [...]
    > Piszę oczywiście, jak pewnie zauważyliście, z poziomu laika budowalnego
    > także proszę o wyrozumiałość.
    > Dobrze to w ogóle liczę?

    Ja napisze tak, wybudowac wybudujesz, ale
    jesli to jest Twoj pierwszy dom/budowa to szczerze
    doradzam wolniejsze tempo.
    Bedzie taniej i moze lepiej.

    Zgranie ekip ok, musisz liczyc ze pewne ekipy
    wywalisz z budowy, a pewne bedziesz wolal
    po pare razy na rozmaite przerobki, uzupelnienia
    itp itd.

    Plan ambitny, zycze powodzenia, realnie
    dolicz + 10% planowanego.

    pozdrawiam
    Adams

  • 24. Data: 2011-04-27 11:48:30
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Witam.
    > Poza instalatorem wod-kan-co pozostali to koledzy więc jakoś się, mam
    > nadzieję, dogadam ;-)

    Dobra rada.
    Na budowie nie ma kolegów ;-))

    Adams

  • 25. Data: 2011-04-27 11:52:03
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > jak zawalisz koledze to chyab sam z siebei mu wypłacisz odszkodowanie :)

    No co Ty?
    Kolegów się na minę nie wprowadza! :-)

    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 26. Data: 2011-04-27 13:21:09
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-04-27 09:52, enemyunknown pisze:
    > Wg mnie tak by się dało, gdyby:
    > - materiał jechał do Ciebie na każde żądanie bez czekania w ogóle
    > (tak się nie da...)
    > - kolejne ekipy budowlane byłyby w ciągłej gotowości

    Obsuniecia sa zawsze, nie sadze ze da sie tu wiele zrobic.
    Warto miec w zanadrzu roboty okazjonalne "ogólnobudowlane",
    którymi dociazy sie ekipe podczas przestojów w glównym nurcie.

    Bardzo mi sie przydalo, ze ogrodzenie bylo zaplanowane i sobie
    czekalo na dogodny moment. Tak samo kopanie szamba - akurat byl
    przestój, to chlopcy od murów z usmiechami wykopali lopatami
    i zrobili co trzeba pod klucz w 3 dni.

    O maly wlos na tej samej zasadzie nie dostalem piwnicy ziemnej,
    ale budowa ruszyla...

    Jeden z murarzy w logistycznym zamieszaniu podjal sie wymurowania
    kominków.

    Byly tez dni wyrównywania terenu i odgwozdziowywania desek.

    Trzymaj jakies prace na czarna godzine.
    --
    A S

  • 27. Data: 2011-04-27 16:33:48
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-27 09:10, quent pisze:
    > Jak policzyć czas potrzebny na wybudowanie domu, spieszy mi się bardzo.
    > Dom 135m2, parterowy bez poddasza użytkowego, bez garażu.
    > https://picasaweb.google.com/quent75/ProjektDomu#
    > (w podanym linku są 2 budynki - tego mniejszego nie buduję teraz)
    >
    > Więźba będzie prefabrykowana. Przyjedzie i w 1-2 dni będzie stała już na
    > budynku.
    > Przy założeniu braku przestojów w rozpoczynaniu pracy przez kolejnych
    > wykonawców, braku opóźnień w dostawach.
    >
    > Zaczynam budowę w połowie maja i zastanawiam się ile mogę zrobić do
> [...]

    OK.

    > - więźba, dach, rynny i montaż okien czyli do SSZ - max 3 tygodnie.

    więźba, dach rynny OK,
    okna - powinieneś poczekać 3 miesiące od SSO.

    > - elewacja zewnętrzna (ściany 2W) + elektryka - do 3 tygodni czyli mamy
    > środek lipca

    elektryka to 3-4 dni (tylko musisz mieć ekipę np. 5 ludzi i dokładny
    projekt)

    > - tynkowanie i schnięcie + gładzie - 3 tygodnie czyli mamy po 1 tygodniu
    > sierpnia

    tynkowanie 3 miesiące od SSO

    > - podłogówka w całym domu + wod-kan - 3 tyg. - do końca sierpnia potrwa.

    hydraulikę jesteś w stanie zrobić 3-4dni pod warunkiem, że masz projekt
    i ekipę typu 5-6 osób, które robią równolegle

    > - wylewki + schnięcie do końca września.

    wylewki przeschną trochę w 2 miesiące (zwłaszcza, że masz podłogówkę i
    wylewka jest grubsza). Po miesiącu to ledwo zwiążą (beton wiąże ok. 4
    tygodni). Dolicz do kosztów osuszacze przemysłowe (wypożyczenie).

    itd.

    Zdążyć możesz. Ryzykujesz pękanie szyb w oknach (drewnianych, jak widzę,
    na pewno nie będziesz miał), pękanie tynków, wyłażenie wilgoci w domu
    (chociaż jak zaczniesz grzać na jesieni to masz szansę przez zimę
    intensywnie wietrząc przesuszyć dom).

    Dolicz kasę na poprawki po wprowadzeniu.

    M.

  • 28. Data: 2011-04-28 13:05:38
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >projekt)

    Co 5 ludzi miałoby robić przez 3-4 dni przy instalacji?
    1 osoba 3-4 dni to zrozumiem

    Krzysiek

  • 29. Data: 2011-04-28 17:19:39
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-04-28 15:05, Kris pisze:

    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Co 5 ludzi miałoby robić przez 3-4 dni przy instalacji?
    > 1 osoba 3-4 dni to zrozumiem

    Trochę tego jest. Licząc 25 obwodów, ok. 150-200 punktów, weźmy 10
    punktów sieci ethernet w gwiazdę, do tego okablowanie do alarmu -
    załóżmy 20 kontaktronów lub 10 czujek, poprowadzenie zasilanie z
    zewnątrz budynku (wyprowadzenie do podłączenia). Tych 5 ludzi to trochę
    strzeliłem :-) - nie może to być wszakże jeden człowiek, który dłubie
    sobie instalację po godzinach. Potrzebny jest projekt (niekoniecznie
    techniczny - raczej pokazane dokładne położenie wszystkich punktów na
    planie wraz z wysokościami - właściwie kilku planach, bo na jednym się
    nie zmieści).

    M.

  • 30. Data: 2011-04-28 17:35:50
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2011-04-28 19:19, M pisze:
> [...]
    > techniczny - raczej pokazane dokładne położenie wszystkich punktów na
    > planie wraz z wysokościami - właściwie kilku planach, bo na jednym się

    Ależ zmieści się:
    www.elipsa.info/_test/rzut_domu.pdf
    A ten miesiąc o którym pisałem będzie potrzebny bo będzie właśnie tak
    jak piszesz - jeden człowiek dłubiący po godzinach, czyli ja :-)