  • 1. Data: 2010-07-10 17:05:10
    Temat: czym sie tłumi hałas
    Od: slawek7 <s...@w...pl>

    Jakie są sposoby na eliminację dzwięków, inaczej pytając co tłumi
    dzwięki, czy jakiś materiał miekki czy twardy.
    Sąsiad głośno słucha TV i o ile w dzień jest ok bo nie przeszkadza, to
    o tyle wieczorem jest trochę uciążliwe i zastanawiałem się nad
    naklejeniem czegoś na ścianę, ale nie wiem czy ma to być coś
    miekkiego, czy lepiej jakies płyty twarde?

  • 2. Data: 2010-07-10 17:32:09
    Temat: Re: czym sie tłumi hałas
    Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl>

    On Sat, 10 Jul 2010 10:05:10 -0700 (PDT), slawek7 <s...@w...pl>
    wrote:

> [...]
    >naklejeniem czegoś na ścianę, ale nie wiem czy ma to być coś
    >miekkiego, czy lepiej jakies płyty twarde?

    najlepiej nie marnuj przestrzeni i naklej cos, co najlepiej tlumi
    dzwieki - wtedy mniej istotne bedzie czy to twarde czy miekkie, a o
    ile np. 1cm warstwa zmiejszy glosnosc dzwieku.

    raczej liczy sie struktura wewnetrzna, czy dobrze rozbija fale
    dzwiekowa.

    pozdarwiam,
    Cyb

  • 3. Data: 2010-07-10 18:04:37
    Od: "franc" <k...@i...pl>

    Użytkownik "slawek7" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
[...]

    Zapytaj o to na grupie pl.rec.muzyka.bin
    Moze sie okazac, ze w twoim przypadku sprawdza sie materialy do wytlumiania
    studiow nagraniowych.

    --
    F.

  • 4. Data: 2010-07-10 21:27:40
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    slawek7 pisze:
> [...]
    > naklejeniem czegoś na ścianę, ale nie wiem czy ma to być coś
    > miekkiego, czy lepiej jakies płyty twarde?

    Istotne są pewne okoliczności...
    Jak dużą powierzchnię ścian chcesz wytłumić?
    Czy są w tych ścianach jakieś rogi/zakręty/skosy?
    Czy ściany są w jakiejś ciężkiej technologii wykonane, czy lekka płyta g-k?

    No i... czy jesteś gotów na pewną stratę miejsca po swojej stronie?

    Najskuteczniej wytłumisz te odgłosy dając co najmniej dziesięć cm wełny
    mineralnej na ścianę, a na to płytę g-k.
    Możesz kupować jakieś tam wynalazki dedykowane, ale z praktyki wiem, że
    dają niewiele, a kosztują wiele więcej :-).

    Podstawą wytłumienia jest jakiś materiał absorbujący fale dźwiękowe - tu
    wełna jest idealna, ale musi być w miarę gęsta. Zakłada się, że od 30-40
    kg/m3 wzwyż. Stracisz w efekcie kilkanaście cm powierzchni swojego
    lokum, ale efekt masz gwarantowany - jak na telewizyjny dźwięk, powinno
    wystarczyć :-).

    pozdr
    robercik-us

  • 5. Data: 2010-07-10 23:42:44
    Od: t...@h...com

> [...]
    > naklejeniem czegoś na ścianę, ale nie wiem czy ma to być coś
    > miekkiego, czy lepiej jakies płyty twarde?

    Najpierw troche fizyki. Dzwieki niskie niosa w sobie bardzo duza energie,
    dzwieki wysokie stosunkowo niewielka. I o ile te wszystkie szumy, swisty,
    latwo wytlumic to z niskimi basami nie tak prosto.
    Nie wdajac sie dalej w szczegoly polecam blache olowiana. Olow jako metal, w
    temperaturze bliskiej topnienia jaka jest temperatura otoczenia, nie ma zadnej
    sprezystosci a to jest wazne gdyz material o duzej sprezystosci typu aluminium
    latwo rezonuje, przyjmuje dzwieki o roznej czestotliwosci a generuje kilka o
    wysokosci zaleznej od jego wymiarow, grubosci itp. Zatem nie tlumi lecz je
    tylko zmienia. Olow natomiast jest na tyle miekki, ze poruszony fala dzwiekowa
    wskutek tarcia wewnwtrznego zamienia ja w calosci na cieplo.
    Jako uzasadnienie powyzszego - przyklad. Pisalem juz o tym ale powtorze.
    Przed dawnymi wielu laty w jednej z restauracji w poblizu dworca w Krakowie
    przeprowadzono remont. W czasie tego remontu chlopcy odkryli, ze caly sufit
    tej restauracji obity jest blacha olowiana. Wiec nie zastanawiajac sie za
    dlugo blache te oderwali i w skladnicy zlomu po trochu, aby sie nie wydalo,
    cichcem normalnie sprzedali.
    Remont zakonczono zgodnie z projektam, restauracje na powrot uruchomiono i
    sie zaczelo. Niekonczace sie skargi lokatorow wyzszych kondygnacji na halas...
    Pzdr.
    Tornad

  • 6. Data: 2010-07-11 06:01:52
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    t...@h...com pisze:

    > Nie wdajac sie dalej w szczegoly polecam blache olowiana.

    Zwrócę tylko uwagę na fakt, że ołów mimo, że ma właściwości tłumiące o
    których pisze Tornad, nie jest substancją przyjazną człowiekowi.

    Ja bym tam ołowiu w miejscu, gdzie przebywam - ja, czy inni drodzy mi
    ludzie :-) - nie dawał...

    pozdr.
    robercik-us

  • 7. Data: 2010-07-11 07:35:21
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    robercik-us napisal:
    > Ja bym tam ołowiu w miejscu, gdzie przebywam - ja, czy inni drodzy mi
    > ludzie :-) - nie dawał...

    Zamalowany ołów jest taki sam jak zamalowany azbest - kompletnie nieszkodliwy.
    Problemy np. z azbestem biorą się u nas stąd, że ludzie zapomnieli o malowaniu
    płytek azbestowych na dachach i elewacjach, co doprowadziło do wypłukania
    cementu i rozpylania włókien, a to już jest groźne. BTW: pamiętasz z dzieciństwa
    płytki azbestowe na kuchenkę gazową? ;)

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 8. Data: 2010-07-11 12:48:58
    Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu>

> [...]
    > których pisze Tornad, nie jest substancją przyjazną człowiekowi.
    >
    > Ja bym tam ołowiu w miejscu, gdzie przebywam - ja, czy inni drodzy mi

    e, bez przesady, ołów w temperaturze pokojowej nie paruje, a ma być
    przecież na ścianie, nie na stole kuchennym czy w łożu, rozumiem, że
    osłonięty jakimś gk czy inną boazerią...
    A co do meritum -jakaś polska firma sprzedaje okładziny gumowo-ołowiane
    (folia Pb, cienka warstwa twardej gumy i trochę pianki) które sądząc z
    zamieszczonych na firmowej stronie charakterystyk (zakładam że
    wiarygodnych) mają rewelacyjne właściwości izolacyjne. Niestety nie
    pamiętam nazwy firmy, ale myślę że łatwo wyguglać.
    BTW. wełna mineralna, pianki i inne lekkie materiały to dobry pomysł
    przy poprawie akustyki pomieszczenia od środka, jako izolacja są raczej
    mało skuteczne, chyba że w drogich wielowarstwowych konstrukcjach
    przestrzennych, łączone z kilkoma szczelnymi przeponami. Izolacja
    akustyczna = ciężar, energochłonność i szczelność. Praw fizyki się nie
    zmieni, niestety :-(

  • 9. Data: 2010-07-11 13:44:27
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    robercik-us pisze:

> [...]
    > których pisze Tornad, nie jest substancją przyjazną człowiekowi.
    >
    > Ja bym tam ołowiu w miejscu, gdzie przebywam - ja, czy inni drodzy mi

    Jeśli masz zwyczaj przegryzać się przez ściany, to twoje obawy miałyby
    jakieś uzasadnienie ;)

  • 10. Data: 2010-07-11 16:52:55
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > których pisze Tornad, nie jest substancją przyjazną człowiekowi.
    >
    > Ja bym tam ołowiu w miejscu, gdzie przebywam - ja, czy inni drodzy mi

    Jak nie bedziesz na nim jakichs pikassowskich wzorkow wycilnal, glancpapierem
    codziennie czyscil lecz zainstalowal blache pod KG lub boazeria - nic zlego
    sie nie podzieje, mozesz spac spokojnie. Z tym olowiem i innymi uznanymi przez
    naukowcow o odchyleniach zielonych za szkodliwe, to moim zdaniem przesada. Ja
    za malych lat mialem cala kompanie olowianych zolnierzykow, takie byly czasy i
    zyje w zdrowiu (odpukac). A teraz w farbie, ktora pomalowano zabawke dla
    dzieci wykryto sladowe ilosci olowiu i cala produkcja musiala isc do pieca...
    Dziwna twa polityka, z jednaj strony przesadnie dbaja o zdrowie dziecka i
    spoleczenstwa a z drugiej normalnie je podtruwaja. Tyle, ze jest to
    wysublimowane i bardzo chytre. Polecaja np. mleko sojowe; normalne jest be a
    to sojowe cacy. Tylko malo kto wie, ze dzieci karmione tym mlekiem dojrzewaja,
    w tym plciowo, w wieku lat 9-10. No to w szkole podstawowej im prezerwatywy
    rozdaja.
    Moze zauwazylas a jesli nie to zwroc uwage na fakt, ze do kazdego przetworu
    owocowego czy to sok, dzem z pozeczki czy kwasnych wisni nie mowiac juz o
    wszystkich napojach orzezwiajacych, musowo dodaja kwasek cytrynowy. Nie sok z
    cytryny, ktory jest lekarstwem na szereg schorzen lecz ordynarny, produkowany
    chemicznie kwas cytrynowy, ktory jest tylko troche slabszy od zajzajeru.
    Badania niezaleznych od oficjalnej medycyny osrodkow wykazaly, ze dzieci
    pijace te napoje gorzej sie ucza, on skutecznie ogranicza dzialanie wyzszych
    czynnosci mozgowych. Chodzi o wychowanie pokolenia roboli, i poltepakow gdyz
    takim spoleczenstwem latwiej manipulowac, ono wierzy tylko w to, co podaje
    Telawizja.
    Albo obowiazkowe szczepienia przeciw rakowi macicy u dziewczynek, a i u
    chlopcow zalecaja, paranoja.
    Tak, ze ten olow w porownianiu z innymi truciznami to pikus. Korzystnie jest
    oczywiscie okryc go jakas gabka czy folia.
    Mam tu w Hameryce pania dochtor, specjalistke od przeswietlan, glownie
    damskiego przedsiewziecia. Cale sciany pomieszczen gabinetowych, sufity i
    podlogi i drzwi obite sa szczelnie 2 mm blacha olowiana. Na nich nakrecono
    plyty KG i malowanie. Ta lekarka jest juz starsza, ma okolo 70 t-ki, ten
    warsztat prowadzi lat ze 40 ale zdrowia, w tym umyslowego jej zazdroszcze. O
    tym, ze bylem jej winien pare dolarow bo nie mialem wydac, 3 miesiace
    pamietala i przy nastepnej wyplacie mi je potracila.
    Pzdr.
    Tornad