  • 1. Data: 2010-07-09 07:27:49
    Temat: podłoga na jętkach.
    Od: SoloHan <s...@o...pl>

    Witam,
    mam krokwie rozstawione mniej więcej co 1 m. Do każdej krokwii
    przykręcone są po obu stronach jętki.
    Czy bezpośrednio do tych jętek mogę przymocować 2 cm płyte OSB na całej
    powierzchni (10x10 m), czy to się robi jakoś inaczej?
    Pomieszczenie jakie chcę uzyskać dzięki temu będzie typowo gospodarcze
    (suszenie prania, magazynek na pudła i inne szpeje)

    pozdrawiam
    --
    sh

  • 2. Data: 2010-07-09 08:04:50
    Temat: Re: podłoga na jętkach.
    Od: Rafał <r...@o...pl>

    On 09.07.2010 09:27, SoloHan wrote:
> [...]
    > Pomieszczenie jakie chcę uzyskać dzięki temu będzie typowo gospodarcze
    > (suszenie prania, magazynek na pudła i inne szpeje)

    Napisz coś więcej o tym jak wykonana jest więźba. Same jętki nie są
    przeznaczone do przenoszenia takich obciążeń o jakich myślisz.
    Jaki masz przekrój tych jętek?
    Daj jakieś zdjęcie, a najlepiej pogadaj z dekarzem na miejscu.
    Możliwe też, że połączenie jętki do krokwi nie wytrzyma.
    Kolejnym problemem może być zbyt duży rozstaw tych jętek, płyta 20mm
    będzie się znacząco uginać, tutaj jakieś legary by pomogły, ale tracisz
    na wysokości.

  • 3. Data: 2010-07-09 10:09:22
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    On 9 Lip, 09:27, SoloHan <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Pomieszczenie jakie chcę uzyskać dzięki temu będzie typowo gospodarcze
    > (suszenie prania, magazynek na pudła i inne szpeje)

    przy tym rozstawie mam płytę 25mm i na nią w poprzek jeszcze 12mm, nic
    się nie ugina
    porada: podłóż pod płyty jakaś miękką izolację (ja dałem paski
    podkładów pod panele) dzięki temu podłoga nie skrzypi
    ale jak pisał przedpiśca, wszystko zależy od tych jętek...

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2010-07-09 10:12:13
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "SoloHan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pomieszczenie jakie chcę uzyskać dzięki temu będzie typowo gospodarcze
    > (suszenie prania, magazynek na pudła i inne szpeje)

    rozstaw za duży dla tej grubości, ja robiłem podłogę z OSB 22 mm na legarach
    co 41,5 cm - przy 60 cm się mocno uginała podemną czyli obciążeniem 80 kg,
    inną rzeczą jest konstrukcja więźby, tak jak pisze Rafał bez patrzenia na
    nią nie można nic więcej powiedzieć

    --=olo=--

  • 5. Data: 2010-07-09 11:26:33
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Ja mam po dwie jętki na krokwi (po 100x80) w rozstawie 800, na to dałem
    deski heblowane 32mm i mimo to podłoga lekko pracowała. Teraz spiąłem
    jeszcze dodatkowo deski miedzy jętkami i jest elegancko. Podłoga dobrze
    przenosi ciężar chodzących osób. Długość jętek to ok 3m. Płyta osb chyba nie
    ma sensu bo będzie dużo odpadów. No chyba, że połączysz w powietrzu.

    PC

  • 6. Data: 2010-07-09 13:15:24
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Użytkownik "SoloHan" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    U mnie:
    Jętki co ok 80-90cm. Podwójne.
    Płyta OSB22mm.
    Nic się nie ugina (ważę sporo).

  • 7. Data: 2010-07-09 13:58:00
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    > U mnie:
    > Jętki co ok 80-90cm. Podwójne.
    > Płyta OSB22mm.
    > Nic się nie ugina (ważę sporo).

    tak ci się zdaje...

    --=olo=--

  • 8. Data: 2010-07-11 07:11:19
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "SoloHan" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Pomieszczenie jakie chcę uzyskać dzięki temu będzie typowo gospodarcze
    > (suszenie prania, magazynek na pudła i inne szpeje)

    Kup łaty impregnowane 4x6, zrób z tego "ruszt" odpowiednio wypoziomowany
    (nie wierzę, że jętki masz w jednej płaszczyźnie, a jeśli masz, to pewnie
    więźba jeszcze nie wyschła :P). Łaty w poprzek jętek co 40cm, przygotuj
    kilka deszczółek na podkładki do poziomowania. Przyda się hebel elektryczny
    i długa łata alu (najlepiej 3,5m).
    Na to płyta OSB 18mm, najlepiej z felcem.
    Ja mam dokładnie taką konstrukcję i zastanawiałem się czy kupić płytę OSB
    26mm czy łaty + płytę 18mm.
    To drugie wyszło taniej i sztywniej. Do tego mam idealną płaszczyznę.
    2cm płyta osb przy rozstawie jętek 1m jest sporo za cienka.

    --
    Bartek