  • 1. Data: 2010-07-09 07:34:19
    Temat: Co począć z "fachowcami"
    Od: "lleeoo" <l...@p...onet.pl>

    Wspaniali magicy położyli w całym mieszkaniu panele bez foli podkładowej.
    Pomijając fakt że ta folia w 10 letnim mieszkaniu pewnie potrzebna nie jest ale
    jest warunkiem gwarancji producenta więc chciałbym ją jednak mieć.
    Fachowcy się wypieli i twierdzą że folia jest ja sprawdziłem w dwóch
    pomieszczeniach i wiem że nie ma.
    I nie wiem co dalej
    zrobić jakąś opnie rzeczoznawcy co do poprawności montażu?
    zlecić położenie foli innej firmie i kosztami obciążyć "fachowców" załączoną
    opinią rzeczoznawcy?
    Poradzicie coś bo już brak pomysłów.

  • 2. Data: 2010-07-09 09:51:44
    Temat: Re: Co począć z "fachowcami"
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    > Poradzicie coś bo już brak pomysłów.

    pytanie retoryczne: zapłaciłeś im już? robota była na gębę, czy jakaś
    faktura jest?
    BTW gwarancja gwarancją, ale producent nie może ograniczyć z tego
    powodu rękojmi, w razie czego (panele się wypaczą lub porobią się
    szczeliny), to rzeczoznawca stwierdzi, czy wada powstała na skutek
    braku tej folii, co jest mało prawdopodobne

    pozdrawiam
    s_13

  • 3. Data: 2010-07-09 10:55:49
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    Ja postanowiłem jednego do US zakablować, bo nie odbiera telefonów ode mnie

> [...]
    > szczeliny), to rzeczoznawca stwierdzi, czy wada powstała na skutek
    > braku tej folii, co jest mało prawdopodobne

    Bardziej liczyłbym na to, że nic się złego nie przytrafi (związanego z wadą
    materiału, bo inne roszczenia i tak są wykluczone) niż na odpuszczenie
    warunków gwarancji przez producenta. Rzeczoznawca sądowy, koszta procesu -
    ile razy przekroczy to wartość paneli.
    Mam jeszcze dobrze w pamięci przeprawę z Kreisel'em i spękaną wyleką ( NIE
    KUPUJCIE TEGO G...! ) - wyłgali się, że wylewka spękała, bo beton pod nią
    ( z maszyny ) był za słaby dla niej. A do sądu o 25 worków nie pobiegnę
    (pewnie łotry bazują na tym)
    qaz

  • 4. Data: 2010-07-09 19:15:40
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > KUPUJCIE TEGO G...! ) - wyłgali się, że wylewka spękała, bo beton pod nią
    > ( z maszyny ) był za słaby dla niej. A do sądu o 25 worków nie pobiegnę

    A to wylewke robi sie na betonie?

    Pozdro.. TK

  • 5. Data: 2010-07-09 20:03:45
    Od: M <M...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A to wylewke robi sie na betonie?

    Pod kominek. :-)

    M.

  • 6. Data: 2010-07-09 22:01:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "lleeoo" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zrobić jakąś opnie rzeczoznawcy co do poprawności montażu?
    > zlecić położenie foli innej firmie i kosztami obciążyć "fachowców"

    A dlaczego nie polozyli? .Nie kupiles im tej foli, nie pilnowales, czy może
    zleciłeś "robocizna +mteriał wykonawcy"?
    Nie pilnowałes ich w trakcie roboty. W sumie olal bym to. Ja u siebie w
    mieszkaniu foli nie dawałem w domu tez. Inic złego się nie dzieje, bo co ma
    się dziać. ta folia to be sensu w sumie.

    Kris

  • 7. Data: 2010-07-10 00:04:36
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Nie pilnowałes ich w trakcie roboty. W sumie olal bym to. Ja u siebie w
    > mieszkaniu foli nie dawałem w domu tez. Inic złego się nie dzieje, bo co
    > ma się dziać. ta folia to be sensu w sumie.

    Ona moze lekko wyglusza panele i wyrownuje nieco powierzchnie betonu pod
    stosunkowo cienkim panelem.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-07-10 07:07:00
    Od: M <M...@o...pl>

    Maniek4 pisze:
    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Ona moze lekko wyglusza panele i wyrownuje nieco powierzchnie betonu pod
    > stosunkowo cienkim panelem.

    Ostatnio byłem w pensjonacie, gdzie w pokojach były panele. Stukanie
    jest straszne - i to raczej nie chodzi o to, że panel stuka o beton,
    tylko jak się chodzi w twardych butach to stukanie butów przenosi się na
    warstwę pod spodem (beton). Folia pod panelami zapobiega (zmniejsza)
    przenoszeniu dźwięków (IMHO).

    W sumie taka pływająca podłoga z paneli to samo z siebie niezły
    rezonator. Mam doświadczenia z niedużą podłogą (fragment kuchni) ułożoną
    na kilku warstwach: podłoga z desek na legarach, płyta pilśniowa do
    stabilizacji, folia, panele i stukania praktycznie nie ma. Ale fakt, że
    nie po kuchni rzadko chodzi się w twardych butach.

    M.

  • 9. Data: 2010-07-10 09:40:40
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ostatnio byłem w pensjonacie, gdzie w pokojach były panele. Stukanie jest
    > straszne - i to raczej nie chodzi o to, że panel stuka o beton,

    A niektorzy tego nie slysza... :-)

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-07-10 10:55:40
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "lleeoo" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    > Wspaniali magicy położyli w całym mieszkaniu panele bez foli podkładowej.
    > Pomijając fakt że ta folia w 10 letnim mieszkaniu pewnie potrzebna nie
    > jest ale

    Sprawa jak setki, o których tutaj dyskutujemy.
    Jeżeli już zapłaciłeś to tyle już widziałeś fachowców. Gwarancja na budowach
    nie obowiązuje.
    Może jeżeli masz zacięcie to coś zdziałasz ale koszty będą wyższe niż to
    warte.
    Na drugi raz czytaj naszą grupę, zadaj pytanie PRZED. My ci powiemy co
    zapisać na kartce i co dogladać w trakcie.
    nawet jak spiszesz umowę i nie wykonają jak trzeba to z niezapłacenia bedzie
    marny zysk. Trzeba będzie zapłacić nastepnemu za rozebranie i ponowne
    zrobienie.