  • 1. Data: 2009-08-11 18:25:46
    Temat: Re: czym wyciąć otwór w blacie
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Ja wierciłem otwornicą i wyszło ładnie. Pierwsze pół wiercenia od strony
    górnej, wiertło prowadzące otwornicy przechodzi na wylot, bo jest dłuższe i
    nic nie trzeba kombinować z dowiercaniem, potem wiercenie od spodu i gotowe.
    Przy wierceniu nie pół na pół tylko na raz jest ryzyko, że otwornica wpadnie
    gwałtownie, gdzy się dowierci na wylot i krawędzią porysuje blat, dlatego
    polecam wiercenie pół na pół.
    Jacek

  • 2. Data: 2009-08-12 06:22:39
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Sztukę nastawiania zegara juz dawno posiadłem ;-) Np. teraz mam 8:21.
    Natomiast co do OE, to co konkretnie nie pasuje?
    Jacek

  • 3. Data: 2009-08-12 06:56:01
    Temat: czym wyciąć otwór w blacie
    Od: "P." <g...@o...pl>

    Witam

    Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr. ok
    5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica
    do drewna będzie odpowiednia?

    pozdr.

  • 4. Data: 2009-08-12 07:38:34
    Od: k...@o...pl

> [...]
    > 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła otwornica

    Otwornicą nie masz szansy. Potrzebna frezarka co ma z 20 tyś obrotów na minutę i
    frez ostry jak skalpel.

  • 5. Data: 2009-08-12 07:49:18
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Chcę wyciąć w laminowanym blacie kuchennym kilka okrągłych otworów o śr.
    > ok 5 cm - czym wywiercić, żeby nie wyszczerbić laminatu? Czy zwykła
    > otwornica do drewna będzie odpowiednia?

    Bez problemu. Tydzień temu sobie robiłem 6cm otworki. Krawędzie gładziutkie,
    nawet szlifować papierem nie trzeba było.
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 6. Data: 2009-08-12 07:51:27
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Bez problemu. Tydzień temu sobie robiłem 6cm otworki. Krawędzie
    > gładziutkie, nawet szlifować papierem nie trzeba było.

    Oczywiście to musi być taka nasadka koronkowa z wiertłem prowadzącym w osi.

    --

    __________________________________________MAT_______

  • 7. Data: 2009-08-12 07:54:24
    Od: "P." <g...@o...pl>

    > Oczywiście to musi być taka nasadka koronkowa z wiertłem prowadzącym w
    > osi.

    Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu? A może po
    połowie z każdej strony?

    pozdr.
    p.

  • 8. Data: 2009-08-12 08:02:35
    Od: slaweks <s...@s...cz>

    On 12 Sie, 09:54, "P." <g...@o...pl> wrote:

    > Od której strony się zaczyna: od strony okleiny, czy od spodu?  A może po
    > połowie z każdej strony?

    Ja bym zaczął od strony widocznej. Strona wyjściowa będzie mocniej
    poszarpana.

  • 9. Data: 2009-08-12 09:05:39
    Od: "Lagoda" <niespamowac lagoda malpa list kropka pl>

    > Ja bym zaczął od strony widocznej. Strona wyjściowa będzie mocniej
    > poszarpana.

    Zgadza się-trzeba zacząć od góry. Przy czym moja koronka wymagała wiercenia
    z dwóch stron, bo była za płytka.
    --

    __________________________________________MAT_______

  • 10. Data: 2009-08-12 09:28:43
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    net.pl
    *Lagoda* napisał(-a):

    > Zgadza się-trzeba zacząć od góry. Przy czym moja koronka wymagała
    > wiercenia z dwóch stron, bo była za płytka.

    A ja to bym zrobił jeszcze inaczej. Ponieważ 5cm to prawdopodobnie
    będzie za dużo żeby za jednym podjeściem przewiercić na wylot (z
    obojętnie której strony), a wiercić raz z jednej, raz z drugiej, to
    można trochę się rozminąć z otworami. Dla tego najpierw wywiercił bym
    otwór zwykłym wiertłem na wylot, ale o takim fi na którym obsadzona
    będzie koronka. I w ten sposób mamy otwór prowadzący. Wybór z której
    strony koronką w pierwszej kolejności - w/g uznania. Oczywiście można
    wszystko pomierzyć i może się okazać, że wiertło od koronki przejdzie na
    wylot mimo że koronka nie, i otwór prowadzący staje się zbyteczny.
    Wszystko zależy od grubości blatu i długości wiertła.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675