    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Tue, 12 Oct 2021 15:09:31 -0700 (PDT)
    Subject: Re: czym zabezpieczyć drewno przed wilgocią?
    From: a a <m...@g...com>

    On Tuesday, 12 October 2021 at 23:52:47 UTC+2, 4...@g...com wrote:
> [...]
    sykatywa. Najtańsze i powszechnie stosowane są suszki na bazie związków ołowiu.
    Suszki z kobaltem i wanadem ze względu na cenę używane były i są jedynie w
    poligrafii.

    ten syf się wypłukuje i go wdychamy, wsiąka w glebę.|

    na nich par ołowiu, pracownicy chorowali na ołowicę i umierali wczesnie albo ślepli

    przyspieszający schnięcie farb olejnych.. Jako sykatywy używa się najczęściej soli
    kwasów pochodzących z kalafonii z metalami o zmiennym stopniu utlenienia (ołowiu,
    miedzi, kobaltu, wanadu).Biorą one udział w naturalnej polimeryzacji rodnikowej,
    która powoduje sieciowanie oleju, czyli potocznie jego ...

    to jutro juz go sprzedałem i był suchy i farba nie brudziła.

    czyli się nieutwardzi, podobnie jak stearyna ze świec.