    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.ogrody
    Subject: Re: do kiedy...
    Date: Sun, 8 Mar 2009 12:26:16 +0100

    Dnia Wed, 04 Mar 2009 21:18:44 +0100, Bbjk napisał(a):

    > No pięknie. Kalendarzowej?
    >
    > Hm, sformułuję zatem inaczej: czy w czasie ocieplenia przerywamy
    > dokarmianie, czy trwa ono dotąd, aż definitywnie minie
    > prawdopodobieństwo mrozów?

    Przerwanie dokarmiania w czasie chwilowych ociepleń jest bardzo
    niebezpieczne dla ptaków: przyzwyczajone do wykładanego w określonym
    miejscu pożywienia lecą do niego niezależnie od warunków termicznych, a
    kiedy przerwiesz dokarmianie i akurat nadejdzie mróz, ptak, przebywszy
    resztką sił (nieraz) znaczną odległość i nie znajdując pożywienia w
    dotychczasowym miejscu - ginie.
    Dlatego ja akurat nie dokarmiam, bo to wymaga odpowiedzialności i
    systematyczności - na pewno zapominałabym o rytmicznym wykładaniu pokarmu,
    więc moja odpowiedzialność w zw. z powyższym każe mi nie podejmowac sie
    takich zadań. Jeśli zatem zaczęłaś, to powinnaś kontynuować niezależnie od
    warunków, az do trwałego ustąpienia mrozów.