  • 1. Data: 2010-09-14 08:36:54
    Temat: dobry impregnat do drewna
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    Witam
    Jako ze nie bede narazie robil podbitki chce jakos zabezpieczyc drewno.
    Miejscami gdzie nie byla usunieta kora pojawiły sie pod nią korniki.
    Zdarłem to wszystko szlifierka łacznie z kornikami :) i tymi ich
    kanalikami. Czas to jakoś zabezpieczyc. Jaki polecilibyście dobry
    impregnat najlepiej aby był od razu koloryzujący , aby nie trzeba bylo
    bawić sie pozniej w jakąs bejce itd ?
    Koszt też jest istotny :)

  • 2. Data: 2010-09-14 09:02:27
    Temat: Re: dobry impregnat do drewna
    Od: czupakabra <s...@g...pl>

    On 14 Wrz, 10:36, slonko <s...@s...las.com> wrote:
> [...]
    > Miejscami gdzie nie byla usunieta kora pojawiły sie pod nią korniki.
    > Zdarłem to wszystko szlifierka łacznie z kornikami :) i tymi ich

    Witaj

    Sprawdzałem ten temat niedawno - impregnowałem drewno pędzlem. Użyłem
    tytana seleny do wieżby dachowej zielony (chyba jest też bezbarwny).
    Jednak z tego co wiem to barwnik w impregnacie raczej nie będzie
    kolorem jak bejca. Uważaj na innych producentach co piszą o wydajności
    bo złapałem w rękę jakiś tani koncentrat i w ostatniej chwili
    doczytałem, że muszę malować 4 razy zamiast 2 żeby było OK. cena ok 36
    zł.

    pozdrawiam
    Sebastian

    ps. masz owady wiec miałeś niezaimpregnowane drewno?

  • 3. Data: 2010-09-14 09:20:29
    Od: slonko <s...@s...las.com>

    W dniu 14.09.2010 11:02, czupakabra pisze:
    > On 14 Wrz, 10:36, slonko<s...@s...las.com> wrote:
    >

    > ps. masz owady wiec miałeś niezaimpregnowane drewno?

    calosc impregnowana byla przed polozeniem wiezby. Zostaly tylko te deski
    wystające na zewnatrz - tam gdzie ma byc podbitka. NIe usunalem kory i
    wlazły korniki.

  • 4. Data: 2010-09-14 17:56:17
    Od: forum <f...@g...pl>

    Kilka lat temu malowałem konstrukcję zadaszenia nad balkonem
    Drewnochronem. Ogólnie byłem (i jestem) zadowolony.
    Finansowo też na "+"
    Czy teraz jest jego podobna jakość - nie potrafię powiedzieć.
    Jest bezbarwny i "w kolorach",
    w małych puszkach, dużych puszkach... ;)

  • 5. Data: 2010-09-14 18:31:07
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-09-14 19:56, forum pisze:
> [...]
    > Czy teraz jest jego podobna jakość - nie potrafię powiedzieć.
    > Jest bezbarwny i "w kolorach",
    > w małych puszkach, dużych puszkach... ;)

    Przy kolorze maluje się raz bezbarwnym i 2 razy barwnym. Jest tłusty i
    na zaimpregnowanym drewnie robią się krople. Przy końcówkach więźby,
    które nie są narażone na bezpośrednie działanie wody zapewne z
    powodzeniem się sprawdzi.

    M.

  • 6. Data: 2010-09-14 20:29:09
    Od: s_13 <s...@i...pl>

> [...]
    > kanalikami. Czas to jakoś zabezpieczyc. Jaki polecilibyście dobry
    > impregnat najlepiej aby był od razu koloryzujący , aby nie trzeba bylo

    cały dom drewniany mam pomalowany tikkurila valtti expert i po 3
    latach nie mam zastrzeżeń

    pozdrawiam
    s_13