  • 11. Data: 2012-10-11 14:27:09
    Temat: Re: dom z drewnian? konstrukcj?
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 11 Oct 2012 14:04:25 +0200 osobnik zwany Budyn napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci
    >

    > nadmuchowe? a jak toto ha?asuje?

    praktycznie nie słychać. Pompę mam w garażu, ale i tak jest dosyć cicha.
    wypływ powietrza z kanałów generuje malutki szum ale słychać go tylko jak
    jest kompletna cisza. I to bardziej na zasadzie, że słyszę, że działa.
    regulacja kanałów jest po stronie pompy a to wszelkie zwężki generują
    szumy.

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2012-10-15 19:58:10
    Temat: Re: dom z drewnianą konstrukcją
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2012-10-09 11:11, Ergie pisze:
    > Użytkownik "slavo65" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    > - Wąska ściana zewnętrzna - okna dają więcej światła.
    >
    > Ps. Pisałem pod kątem formy "klasycznej" czyli pionowe belki, między
    > nimi wełna, od środka płyty gipsowe bezpośrednio do belek, a od zewnątrz
    > okładzina też bezpośrednio do belek. Tak się budowało kiedyś obecnie
    > ściana zewnętrzna ma inną budowę od środka płyta gipsowa na dodatkowym
    > ruszcie, następnie belki i pomiędzy nimi wełna i z zewnątrz dodatkowa
    > warstwa wełny po całości. Takie budowanie jest droższe ale umożliwia
    > zastosowanie grubszej izolacji i zmniejsza problem z pękaniem połączeń

    Mój dom ma 460 m2, z czego 130 m2 to konstrukcja szkieletowa, reszta to
    "klasyczna " konstrukcja, tj ściana 2 Maxy, a w środku styropian,
    działowe z bloczków, strop Teriva
    Po 22 latach używania jestem zdecydowanym zwolennikiem technologii
    klasycznej!