  • 1. Data: 2015-10-15 18:50:52
    Temat: droga dojazdowa o szer 4m i media
    Od: "uciu" <g...@i...pl>

    Witam,

    mam kolejne pytanie:-)

    Czy wg przepisów 4m na drogę dojazdową wystarczy??
    Mam obawy czy 40tonowa grucha sie tam zmieści...
    Czy płotki po bokach się nie złożą do środka..

    Od drogi glówniej jest zakręt o 90st potem 120m prosto i potem kolejny
    zakręt o 90st na drodze szerokości 4m - czy na takim zakręcie grucha
    wykręci?
    Na pewno odpadają jakiś gotowe stropy, które przyjeżdżają tirem.. czy wanny
    z kostką/kamieniem

    http://zapodaj.net/1ab004713ea7a.jpg.html

    wjazd:
    http://zapodaj.net/6eb71087721d1.jpg.html

    Poza tym może ktoś jest zorientowany jaki liczyć koszt (ok 150m)
    podciągnięcia wody/prądu/gazu i umocnienia drogi..
    Nie chce by uzbrojenie działki zjadło większość kasy:-)

    Działka ma super miejscówe wiec kombinuje:-)

    dzięki

  • 2. Data: 2015-10-15 19:42:11
    Temat: Re: droga dojazdowa o szer 4m i media
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2015 18:51:36 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Czy wg przepisów 4m na drogę dojazdową wystarczy??
    > Mam obawy czy 40tonowa grucha sie tam zmieści...
    > Czy płotki po bokach się nie złożą do środka..

    nie złożą sie :)

    > Od drogi glówniej jest zakręt o 90st potem 120m prosto i potem kolejny
    > zakręt o 90st na drodze szerokości 4m - czy na takim zakręcie grucha
    > wykręci?

    u mnie jest droga dojazdowa 5m 90st i 5m moje. Dodatkowo róg działki mam scięty po 2m
    dla ułatwienia wjazdu-to wazne!
    ciezarowka https://youtu.be/2F4XX_aOXis (6.49) wjezdzala na styk. Gruche do betonu
    musialem brac najmniejsza we wsi - taka z normalnych wytworni betonu by nie weszla.
    Ino u mnie są juz ploty sąsiadów, nie da sie pojechac inaczej.

    > http://zapodaj.net/6eb71087721d1.jpg.html

    zadbaj zeby tam nikt tej drogi nie blokowal, taki parkujący na dojezdzie jest
    wkurzajacy

    b.

  • 3. Data: 2015-10-16 10:08:36
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-10-15 o 18:50, uciu pisze:

    > może ktoś jest zorientowany jaki liczyć koszt (ok 150m)
    > podciągnięcia wody/prądu/gazu i umocnienia drogi..
    > Nie chce by uzbrojenie działki zjadło większość kasy:-)

    Ja ciągnąłem kabel dokładnie 150 m. Dałem 5x25 ze względu na spadki
    napięcia. Układałem sam, koparka wzięła 400zł.
    Zamiast ciągnąć wodę pomyśl o własnej studni, pewno będzie taniej.
    A kanaliza? Przy tej odległości też szambo lub oczyszczalnia chyba lepsze.
    Gaz - może zamiast niego pompa ciepła + kuchnia indukcyjna.

  • 4. Data: 2015-10-16 10:21:01
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 października 2015 10:08:37 UTC+2 użytkownik adam napisał:

    > Zamiast ciągnąć wodę pomyśl o własnej studni, pewno będzie taniej.

    W zyciu ;)
    PE32 = 2 pln / metr, czyli 150m = 300 pln. Plus koparka - max 1k pln.
    Reszta kosztow standardowa, u mnie to bylo jakos projekt 300 + licznik
    i podlaczenie 400 jak dobrze pamietam (calosc wyszla 600-700). Czyli powinien
    sie zmiescic w 2k pln z caloscia :)

    Ja ciaglem 400m wiec cos wiem o kosztach :D

    > A kanaliza? Przy tej odległości też szambo lub oczyszczalnia chyba lepsze.

    Tez bym poszedl w oczyszczalnie. Kanaliza jest bardziej czasochlonna i
    rury sa duuuuzo drozsze niz do wody.

    > Gaz - może zamiast niego pompa ciepła + kuchnia indukcyjna.

    Dokladnie ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-10-16 10:23:09
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    > Ja ciągnąłem kabel dokładnie 150 m. Dałem 5x25 ze względu na spadki
    > napięcia. Układałem sam, koparka wzięła 400zł.

    prąd to pewnie da sie załatwic od energetyki - wtedy prad w granicy działki będzie
    kosztował 2000zł.

    b.

  • 6. Data: 2015-10-16 10:38:09
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 października 2015 10:08:37 UTC+2 użytkownik adam napisał:

    > Ja ciągnąłem kabel dokładnie 150 m. Dałem 5x25 ze względu na spadki
    > napięcia. Układałem sam, koparka wzięła 400zł.
    ZE musza postawić skrzynke w granicy posesji. Koszt to coś koło 2,2tys zł
    U mnie tak wyszło, pomimo tego że do mojej działki prowadzi prywatna(moja i sąsiada)
    droga to i tak skrzynkę postawili w granicy działki czyli ok 6 metrów od domu. Te
    kilka metrów przyłącza od skrzynki z licznikiem do rozdzielni to koszt pomijalny,
    zrobiłem sam

    > Zamiast ciągnąć wodę pomyśl o własnej studni, pewno będzie taniej.
    > A kanaliza? Przy tej odległości też szambo lub oczyszczalnia chyba lepsze.
    > Gaz - może zamiast niego pompa ciepła + kuchnia indukcyjna.
    Wodę i kanalie ciągnęliśmy sami też około 100-150m
    Koparka 500zł koszt 1 metra rury do wody to chyba 2zł, rury kanalizacyjne droższe na
    teraz ceny nie pamiętam. Ale raczej całość nie wyszła więcej jak 2tys
    Wodociągi za tzw wcinkę skasowały chyba cos koło 200zł+ montaż wodomierza i odbiór

  • 7. Data: 2015-10-16 12:01:22
    Od: uciu <a...@g...com>

    W dniu piątek, 16 października 2015 10:21:03 UTC+2 użytkownik Adam Sz. napisał:

> [...]
    > sie zmiescic w 2k pln z caloscia :)
    >
    > Ja ciaglem 400m wiec cos wiem o kosztach :D

    Byłem w wodociągach, pan zobaczył mapke i powiedział ze jeśli oni mają to robić to
    35-40kzł... rura 110
    Gadałem też z gościem co ciągną wode do siostry - 150zł za metr - onie nie znaleźli
    tańszej opcji. Facet chyba z 20 razy brał jakichś technicznych chłopków z wodociągów
    i sprawdzali co i jak robi.
    Ponoc jak zrobie samemu to nie odbiorą mi tej instalacji...

    uciu

  • 8. Data: 2015-10-16 12:16:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 października 2015 12:01:23 UTC+2 użytkownik uciu napisał:
    > Byłem w wodociągach, pan zobaczył mapke i powiedział ze jeśli oni mają to >robić
    >to 35-40kzł
    A to u mnie było podobnie tez cos koło 110zł za m chieli gdyby to oni robili. Ale
    uparłem się robić samemu z wodociągów tylko wezwałem człowieka przed zasypaniem
    wykopu żeby zobaczył co i jak i później jak wcinke robili i wodomierz zakładali.
    Z początku tez twierdzili że musza oni robic itp. ale w końcu odpuścili.

    >... rura 110
    Do wody?

    > Gadałem też z gościem co ciągną wode do siostry - 150zł za metr - onie nie
    >znaleźli tańszej opcji.
    Tańsza opcja to samemu zlecić wykop, położyć rury, poprosić wodociągi żeby zerknęli
    czy nie maja uwag i zasypac
    > Facet chyba z 20 razy brał jakichś technicznych >chłopków z wodociągów i
    >sprawdzali co i jak robi.
    Brak dopisanych urzędów nadania do kart. (EN:71907)

    Brak przypisanych kart do użytkownika. Skontaktuj się z opiekunem handlowym. Odmowa
    zalogowania. (EN:12107)
    co tam 20razy sprawdzać? Wykop zrobiony rura położona niech sprawdza i ew asystują
    przy zasypaniu jak chcą.
    > Ponoc jak zrobie samemu to nie odbiorą mi tej instalacji...
    Takie są oficjalne wersje, odbiorą tez jak zrobi polecona przez nich firma a w 90%
    przypadków te firmy to własna działalność pracowników wodociągów
    Ale jak się uprzesz to nie mogą odmówić żebyś robił samemu bo niby na jakiej
    podstawie.

  • 9. Data: 2015-10-16 12:18:51
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 16 października 2015 12:16:54 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > Ale jak się uprzesz to nie mogą odmówić żebyś robił samemu bo niby na jakiej
    >podstawie.
    Dodam jeszcze że zakładam że nie masz tam niespodzianek typu konieczny przepust przez
    drogę wojewódzka czy rów gminny itp. bo takie "drobnostki" znacznie komplikują sprawę

  • 10. Data: 2015-10-16 12:22:08
    Od: Budyń <b...@r...pl>

> [...]
    > Z początku tez twierdzili że musza oni robic itp. ale w końcu odpuścili.

    popatrz na jego plan - to bedzie srodek osiedla. Byle o drogach pomysleli teraz bo
    sie za 20lat pozoabijaja na tych 4metrowych.

    b.