  • 1. Data: 2015-10-15 19:20:43
    Temat: pompa ciepla powietrze woda
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Klapia jadaczkami w tv o dopłatach jeśli zmienić ogrzewanie na mniej zanieczyszajace
    atmosferę. I to nie tylko o Kraków chodzi. Dopłaty niby do 90% inwestycji. Dopłaty
    adresowane do osób fizycznych. Jak by to prawda była to może warto po dyskutować o
    powietrznych pompach ciepła. Fajnie by było jak by się znalazł ktoś kto używa i
    chciałby się podzielić doświadczeniem. Pomimo ze używam pompy ciepła do ogrzewania to
    nie mogę być opiniotwórczy bo to samoroba, na dodatek mam farta bo korzystamy z
    odpadowego wyrzucanego na smietnik nie mojego ciepła. W jula sprzedają pompę ciepła o
    mocy grzewczej 6kw. To niby malo na domek ale na spore mieszkanie w sam raz. Dużo w
    opisie belkotu marketingowego i brak w danych technicznych tego co najważniejsze,
    czyli ile spada efektywność przy niskich temperaturach. Jak teoretycznie mieli by mi
    dopłacić do takiej pompy tyle ze w kieszeni ubyło by mi dwa tysiące to chętnie bym ja
    kupił. Pewno nie tylko ja bym kupił na takich warunkach. Używa ktoś takiego cuda?

  • 2. Data: 2015-10-15 19:54:46
    Temat: Re: pompa ciepla powietrze woda
    Od: w...@g...com

    >Używa ktoś takiego cuda?

    Na forum muratora jest człowiek (qubic), który rzeczowo opisuje swoją pompę Jula:

    http://forum.muratordom.pl/showthread.php?212810-Pom
    pa-ciep%C5%82a-JULA

    pzdr
    Bogdan

  • 3. Data: 2015-10-15 22:15:47
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 października 2015 19:20:44 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
> [...]
    inwestycji. Dopłaty adresowane do osób fizycznych. Jak by to prawda była to może

    Raz, ze watpie ze bedzie to az 90%, a dwa - myslisz, ze doplaty beda tez
    dla najemcow? :-) Ja mysle, ze tylko dla wlascicieli! Bedziesz musial
    sie troche poplaszczyc przed swoim panem... :(
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 4. Data: 2015-10-15 22:38:21
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:
    > Klapia jadaczkami w tv o dopłatach jeśli zmienić ogrzewanie na mniej
    zanieczyszajace atmosferę. I to nie tylko o Kraków chodzi. Dopłaty niby do 90%
    inwestycji.

    Tu jest regulamin takiego dofinansowania w moim miescie:

    http://wodzislaw-slaski.pl/wp-content/uploads/2015/0
    8/Regulamin-dofinansowania-do-wymiany-%C5%BAr%C3%B3d
    e%C5%82-ciep%C5%82a-na-nowe-niskoemisyjne-i-monta%C5
    %BCu-OZE-ze-%C5%9Brodk%C3%B3w-zewn%C4%99trznych.pdf

    Zwracam uwage na:

    § 6.
    Warunki przystąpienia i uczestnictwa Inwestora w Zadaniu
    1. Inwestor składając wniosek uczestnictwa w Zadaniu jednocześnie zaświadcza, że:
    a) jest właścicielem lub posiada inny tytuł prawny do nieruchomości zlokalizowanej
    w granicach administracyjnych Miasta. W przypadku gdy Inwestor nie jest właścicielem
    nieruchomości lub jest jej współwłaścicielem odpowiednio właściciel/współwłaściciel
    we wniosku wyraża pisemną zgodę na przystąpienie do Zadania;

    [...]

    Oraz:

    d) budynek nie posiada drugiego źródła ciepła wpiętego w instalację centralnego
    ogrzewania;

    A takze juz na samym poczatku:

    11. Budynku mieszkalnym jednorodzinnym - rozumie się przez to budynek wolno stojący
    albo budynek w zabudowie bliźniaczej, szeregowej lub grupowej, służący zaspokajaniu
    potrzeb
    mieszkaniowych, stanowiący konstrukcyjnie samodzielną całość, w którym dopuszcza się
    wydzielenie nie więcej niż dwóch lokali mieszkalnych albo jednego lokalu mieszkalnego
    i lokalu użytkowego o powierzchni całkowitej nieprzekraczającej 30% powierzchni
    całkowitej
    budynku, oddany do użytkowania zgodnie z art. 54 ustawy Prawo budowlane przed
    01.01.2015 r.;

    Czyli generalnie dupa blada z dofinansowania w przypadku kamienicy :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 5. Data: 2015-10-15 23:58:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie jak tak. Napisało ze trzeba mieć zgodę właściciela. Nie sledziłem ale chyba
    ostatnio jakąś nowa ustawa jest. Podejrzewam ze jeszcze bardzo dużo ludzi mieszka w
    wynajmowanych mieszkaniach. Ich nie mogli wykluczyć bo było by to niezgodne z
    konstytucja. Teraz grzeje pompa ciepła a nawet dwiema. Ale jak by była możliwość
    wyrwania kasy to czemu nie. Zwlaszcza ze tania z jula ma trochę lepsze parametry od
    tych moich. No i moglbym podłączyć bojler bo teraz nie mam takiej możliwości.

  • 6. Data: 2015-10-16 00:02:14
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Dzięki, poczytalem. Jak by ktoś chciał tez poczytać to od czterdziestej strony
    pojawiają się przydatne informacje. Jest jak przypuszczalne. W dodatnich
    temperaturach jest ok. Poniżej -5 zaczyna się robić kiepsko ale jeszcze nie tak źle
    żeby ja dyskwalifikowalo.

  • 7. Data: 2015-10-16 07:26:44
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu czwartek, 15 października 2015 23:58:51 UTC+2 użytkownik Zenek Kapelinder
    napisał:
    >Podejrzewam ze jeszcze bardzo dużo ludzi mieszka w wynajmowanych mieszkaniach. Ich
    nie mogli wykluczyć bo było by to niezgodne z konstytucja.

    hehehe - powolywanie sie na dyskryminacje w konstytucji to ciekawy wynalazek a
    interpretuje ja ten kto sie dopadł do władzy. Patrz przypadek obamy ktory im
    homomalzenstwa wprowadzil.
    Budując szpitale dyskryminujesz zdrowych! :-)))
    Ludzie z założenia nie sa tacy sami i z załozenia ustawa jednemu robi lepiej niz
    drugiemu. Tego sie nie przeskoczy.

    b.

  • 8. Data: 2015-10-16 08:59:09
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    napisał:
> [...]
    wynajmowanych mieszkaniach. Ich nie mogli wykluczyć bo było by to niezgodne z

    To byloby glupota. Tylko wlasciciel powinien dostac dotacje. Wynajmiesz sobie
    mieszkanie, zgarniesz dotacje, a za 2 miesiace wypowiesz umowe i pompe
    sprzedasz na allegro :-)

    Znaczy tak naprawde to nikt dotacji nie powinien dostac bo dotacje z natury
    sa zle - ja wywalilem 23k zeby grzac bezsyfiasto, a sasiad 3k na smieciucha
    i ja teraz mam mu doplacic do "zdrowszego" pieca?:-) Chore!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 9. Data: 2015-10-16 16:57:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 15 Oct 2015 10:20:43 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > Klapia jadaczkami w tv o dopłatach jeśli zmienić ogrzewanie na mniej
    > zanieczyszajace atmosferę. I to nie tylko o Kraków chodzi. Dopłaty niby
    > do 90% inwestycji.

    To chyba zależy od tego, czy gmina się postarała o własne programy, bo
    ogólnokrajowy Prosument to chyba jakieś max 20-30% dopłaty i jeszcze trzeba
    kredyt wziąć. I też chyba tylko do wymiany źródła, bo po co w nowych domach
    czystsze ogrzewanie...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 10. Data: 2015-10-16 17:15:42
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Cały czas glupio uwazasz ze jedyna forma wynajmowana od kogoś mieszkania opiera się
    na najmie okazjonalnym. Mnostwo ludzi mieszka w mieszkaniach spółdzielczych,
    kwaterunkowych, prywatnych kamienicach. Oni nie mogą być wykluczeni, może zabronisz
    im ogrzewania w zimie. Niby jak sobie to wyobrazasz. Jeden blok wspólnota w której
    trzeba mieć zgodę innych współwłaścicieli żeby zainstalować pompę ciepła. A obok
    prywatna kamienica. W której szybciej ten co by chciał założyć pompę dostanie zgodę?
    Gdyby nie to ze mieszkam w zabytkowej kamienicy to od dawna mialbym solara na dachu.