    From: Ikselka <i...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: drzewo
    Date: Wed, 27 May 2009 16:53:01 +0200

    Dnia Wed, 27 May 2009 14:32:50 +0200, kalif napisał(a):

    > Mieszkam w mieście ,na mojej działce rośnie stary wysoki modrzew,z tego
    > powodu same klopoty,a to rynny zanieczyszczone igliwiem suchymi
    > gałązkami,w czasie wichury gałęzie potrafią podotykać"trakcji elektrycznej
    > nosi się je do domu.Żeby go wyciąć,chyba trzeba mieć pozwolenie z Urzędu
    > Miasta.Czy jest jakiś "spokojny,mało zauważalny" sposób eliminacji tego
    > drzewa,nie wiem kwas inne preparaty aby drzewo uschło.Wtedy chyba byłby
    > mniejszy problem o jego wycinkę.Już wolę posadzić dwa inne.Zależy mi też
    > na tym aby sąsiadka nie pokapowała się w czym rzecz-miłośniczka tego
> [...]

    Wywiercić dosyć głęboki (jakieś 30 cm) otwór (lepiej kilka) o średnicy ok.2
    cm lekko poniżej powierzchni ziemi (odsłonić odziomek tuż poniżej gruntu),
    napełnić Roundupem, zakorkować, aby środek nie wyciekał/wysychał. Miejsce
    wiercenia zasypać ziemią, ściółką itp.

    PS. Nie lubię takich sposobów i nie stosowałam ich jeszcze, bo nie było
    potrzeby, ale kiedy drzewo rośnie na tyle blisko domu, że zagraża domowej
    instalacji rynnowej (a więc uniemożliwia odprowadzenie wody deszczowej)
    lub wręcz mechanicznie zagraża dachowi, a urzędnikom trudno jest to
    zrozumieć (albo są złośliwi), lepiej się uciec do tego sposobu i mieć
    spokój.