  • 1. Data: 2009-05-27 12:32:50
    Temat: drzewo
    Od: kalif <m...@w...pl>

    Mieszkam w mieście ,na mojej działce rośnie stary wysoki modrzew,z tego
    powodu same klopoty,a to rynny zanieczyszczone igliwiem suchymi
    gałązkami,w czasie wichury gałęzie potrafią podotykać"trakcji elektrycznej
    nosi się je do domu.Żeby go wyciąć,chyba trzeba mieć pozwolenie z Urzędu
    Miasta.Czy jest jakiś "spokojny,mało zauważalny" sposób eliminacji tego
    drzewa,nie wiem kwas inne preparaty aby drzewo uschło.Wtedy chyba byłby
    mniejszy problem o jego wycinkę.Już wolę posadzić dwa inne.Zależy mi też
    na tym aby sąsiadka nie pokapowała się w czym rzecz-miłośniczka tego
    drzewa ale nic nie poomaga w porządkach.Proszę o jakieś sprawdzone sposoby.

  • 2. Data: 2009-05-27 12:45:27
    Temat: Re: drzewo
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kalif" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na tym aby sąsiadka nie pokapowała się w czym rzecz-miłośniczka tego
    > drzewa ale nic nie poomaga w porządkach.Proszę o jakieś sprawdzone

    Jak Tobie rodzice zaczna przeszkadzać to tez ich wytniesz/podtrujesz?
    Zostaw to drzewo w spokoju ew wystap o legalna zgode na wycinke. Tylko uzyj
    rozsądnych argumentów bo takie że igliwie, gałazki spadaja itp to nie
    argument.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2009-05-27 13:38:45
    Od: BearBag <c...@g...com>

    On 27 Maj, 14:32, kalif <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > na tym aby sąsiadka nie pokapowała się w czym rzecz-miłośniczka tego
    > drzewa ale nic nie poomaga w porządkach.Proszę o jakieś sprawdzone sposoby.

    czesty problem.
    Bez pozwolenia nic nie zrobisz a pozwolenie jest prawie niemozliwe do
    zalatwienia. A z takich powodow jak twoje to juz w ogole.
    Jesli galezie dotykaja trakcji to zglos do energetyki, wytna
    najblizsze galezie w ciagu kilku dni, maja taki obowiazek. Jakby ci
    zwarlo instalacje to musieliby placic odszkodowanie za kazdy spalony
    sprzet w domu.
    A co do wyciecia to zdaje sie że za jedno drzewo teraz trzeba sadzic
    dwadziescia a nie dwa. Tak przy najmniej musiala zrobic firma o ktorej
    slyszalem (budowali parking a wycieli kilka drzew).

  • 4. Data: 2009-05-27 14:26:55
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Przeczytaj
    http://209.85.229.132/search?q=cache:CetGQwJ3NtgJ:ww
    w.monsanto.pl/download/Z2Z4L21vbnNhbnRvL3BsL2RlZmF1b
    HRfb3Bpc3kvMTEyLzIvMQ/roundup_360_sl.pdf+roundup&cd=
    2&hl=pl&ct=clnk&gl=pl
    punkt E
    Jacek

  • 5. Data: 2009-05-27 14:53:01
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 27 May 2009 14:32:50 +0200, kalif napisał(a):

> [...]
    > na tym aby sąsiadka nie pokapowała się w czym rzecz-miłośniczka tego
    > drzewa ale nic nie poomaga w porządkach.Proszę o jakieś sprawdzone sposoby.

    Wywiercić dosyć głęboki (jakieś 30 cm) otwór (lepiej kilka) o średnicy ok.2
    cm lekko poniżej powierzchni ziemi (odsłonić odziomek tuż poniżej gruntu),
    napełnić Roundupem, zakorkować, aby środek nie wyciekał/wysychał. Miejsce
    wiercenia zasypać ziemią, ściółką itp.

    PS. Nie lubię takich sposobów i nie stosowałam ich jeszcze, bo nie było
    potrzeby, ale kiedy drzewo rośnie na tyle blisko domu, że zagraża domowej
    instalacji rynnowej (a więc uniemożliwia odprowadzenie wody deszczowej)
    lub wręcz mechanicznie zagraża dachowi, a urzędnikom trudno jest to
    zrozumieć (albo są złośliwi), lepiej się uciec do tego sposobu i mieć
    spokój.

  • 6. Data: 2009-05-27 16:14:11
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    w.monsanto.pl/download/Z2Z4L21vbnNhbnRvL3BsL2RlZmF1b
    HRfb3Bpc3kvMTEyLzIvMQ/roundup_360_sl.pdf+roundup&cd=

    Poszukaj kolejarzy - mają herbicydy totalne - do torowiska - dadzą ci te 5
    dag. Zastosuj pod koniec lata - kiedy jeszcze jest wegetacja - liście osypią
    się jesienią...

  • 7. Data: 2009-05-27 17:39:50
    Od: "JBP" <t...@o...pl>

    > Poszukaj kolejarzy - mają herbicydy totalne - do torowiska - dadzą ci te 5
    > dag. Zastosuj pod koniec lata - kiedy jeszcze jest wegetacja - liście
    > osypią
    > się jesienią...

    I tak się osypią jesienią - przecież to modrzew.
    Zanim ktoś przystąpi do zniszczenia drzewa, sugeruję zmierzyć obwód pnia i
    znaleźć odpowiednią tabelkę (np. na stronach różnych nadleśnictw). Podają
    ile kosztuje centymetr. A modrzewie są dosyć drogie. Lepiej zastanowić się,
    dogadać z sąsiadką i przyciąć przeszkadzające gałęzie.
    JBP

  • 8. Data: 2009-05-27 17:45:29
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kalif" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Abyś nie poniósł odpowiedzialności proponuję zasiedlić drzewo grzybami
    pasożytniczymi - wykonają za ciebie "kryminalną" pracę...
    Możesz też modlić się, aby piorun odnalazł drogę do tego drzewa.

  • 9. Data: 2009-05-27 17:48:02
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "JBP" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    się,
    > dogadać z sąsiadką i przyciąć przeszkadzające gałęzie.

    Ale na wiosnę już się nie pojawią.

  • 10. Data: 2009-05-27 17:48:59
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "kalif" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Zlikwiduj rynny, aby ściany nie zaciekały przedłuż okap...