  • 281. Data: 2010-06-18 06:51:12
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    news:hve50u$oc0$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > Aha, to ja tez nie powinienem miec z zasobnikiem 80L i to pewnie dla tego
    > solary mi sie nie oplacaja. Gdyby jednak ciepla przestala leciec to
    > szczesliwy zaniechania w inwestycje solarne powinienem zacisnac zeby lejac
    > na siebie wode o temp. 9C wierzac, ze Jan twierdzi ze jest git?

    Myślę że w roku masz znacznie mniej czasu na ogrzanie wody niż ja (ja 3650
    godzin), większe zużycie. Jaką wielkość zbiornika powinieneś mieć?

    > Ja tak mam w sumie do dzis, bo jeszcze na dobre sie nie przeprowadzilem i
    > wyobraznia do tego potrzebna mi nie jest. Ja doskonale wiem na ile
    > wystarcza wody ze 100L bojlera.

    Świetnie.
    Wg danych http://pl.wikipedia.org/wiki/Oszcz%C4%99dzanie_wody
    Prysznic zużywa 4 razy mniej wody niż kąpiel.
    Mój bojler 80l zapewnia 150 litrów zmieszanej wody o temperaturze 45 stopni.
    Wg tych danych na zagrzanej w nocy wodzie można wziąć prysznic (zużywając
    statystyczne 50 litrów) trzykrotnie. W dzien są dwie kolejne godziny grzania
    i znowu mamy trzy prysznice. Używając tylko II taryfy i zbiornika 80 litrów
    można w czasie I taryfy, kiedy grzałki nie pracują wziąć prysznic
    sześciokrotnie.

    Kolejne wyliczenie.
    Ile litrów ciepłej wody 38 stopni uzyskam grzejąc prądem w II taryfie za 150
    zł miesięcznie?
    Moc 2kW daje 1 (10st -> 38st) do 1,2 (14st -> 38st) litra wody na minutę.
    Załóżmy że pesymistycznie jest to 1 litr/min przy 2kW.
    Przez godzinę grzałka 2kW ogrzeje 60 litrów za 50 groszy. Za 150 zł mamy 18
    000 litrów. Licząc średnio 50 litrów na prysznic (można 1/3 mniej) wystarczy
    to na 360 pryszniców miesięcznie czyli 11 dziennie.

    Gdybyś grzał prądem, to w 2 taryfie masz 11 pryszniców/dobę. Gazem to około
    13-15/dobę.

    Przeciętny Polak jak potwierdzają zapachy w środkach komunikacji miejskiej
    bierze do 1 prysznica na dobę. Niektórzy dwukrotnie.

    Zatem zakładając to drugie masz 7 osobową rodzinę.

    GRATULACJE!

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 282. Data: 2010-06-18 07:47:17
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    > kris wrote:
    > ale ta forsa na drzewach nie rośnie, ktoś ją nam wcześniej zabiera z
    > kieszeni.

    Ale to akurat mi wisi.
    Ja dostane dopłate a Tobie byc może z kieszenie zabrali. Takie życie;)))

    Jak zrezygnuje z dopłaty to ani mnie ani Tobie do kieszenie nikt nie dołoży.

    Krzysiek

  • 283. Data: 2010-06-18 15:34:37
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Mydło antybakteryjne a nie domestos.
    > http://en.wikipedia.org/wiki/Antibacterial_soap
    > http://www.physorg.com/news106418144.html

    Musisz używać antybakteryjnego mydła?

    M.

  • 284. Data: 2010-06-18 15:42:18
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wybacz, ale nie umiem tego powiedzieć tak, żebyś zrozumiał i nie obraził
    > się.

    Nie umiesz powiedzieć, bo nie wiesz o czym piszesz.
    Napisz dowolnie posługując się dowolnymi pojęciami z fizyki. Na razie
    to, co piszesz to bełkot z fizyką niemający nic wspólnego.

    > Twoja wiedza jest zdecydowanie zbyt mała, żebyś mógł ze mną dyskutować
    > na tematy zbliżone do fizyki.

    Chyba odwrotnie, bo z fizyki zatrzymałeś się na poziomie szkoły
    podstawowej. Na razie wykazujesz się głównie ignorancją.

    M.

  • 285. Data: 2010-06-18 16:23:03
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2010-06-17 20:59, BartekK pisze:

    > Przekazywanie energii z glikolu do zasobnika jest najlepsze, gdy różnica
    > temperatur jest największa (przy czym największa temperatura glikolu na
    > zasobniku wynika z tego, jak wysoko może solar ją nagrzać).

    Ok a co się stanie z tym ciepłem które nie zostanie przekazane?

    > Gdy masz za duży przepływ, glikol w solarze nie nagrzeje się do zbyt
    > wysokiej temperatury, choć go fizycznie więcej przepompujesz (czyli
    > energii od słońca uzyskasz mniejwięcej tyle samo), to będzie słabiej tą
    > energię przekazywać zasobnikowi.

    Czyli jak rozumiem jak zwiększysz przepływ to glikol będzie tak samo
    szybko się nagrzewać i dużo wolniej oddawać ciepło wg Ciebie?
    Z fizyki i logiki ty miałeś pałe w szkole? ;)

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 286. Data: 2010-06-18 18:56:52
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Musisz używać antybakteryjnego mydła?

    Znowu nie rozumiesz. To było porównanie, które musisz zrozumieć razem z
    kontekstem.

  • 287. Data: 2010-06-18 18:57:39
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > podstawowej. Na razie wykazujesz się głównie ignorancją.

    Wybacz, ale nie umiem tego powiedzieć tak, żebyś zrozumiał i nie obraził
    się. Twoja wiedza jest zdecydowanie zbyt mała, żebyś mógł ze mną dyskutować

  • 288. Data: 2010-06-18 18:58:37
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > szybko się nagrzewać i dużo wolniej oddawać ciepło wg Ciebie?
    > Z fizyki i logiki ty miałeś pałe w szkole? ;)

    Idealny klient cwaniaków sprzedających solary.

  • 289. Data: 2010-06-18 19:11:51
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    kris wrote:

> [...]
    > życie;)))
    > Jak zrezygnuje z dopłaty to ani mnie ani Tobie do kieszenie nikt nie

    rozumiem że nie masz też nic przeciwko kupowaniu jumanego towaru?

  • 290. Data: 2010-06-18 19:15:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    M wrote:

    > Efektywność przenoszenia ciepła to moc. Im większa różnca temperatur
    > tym większy przekaz mocy.
    >
    > Jeśli uważasz inaczej to podaj swoją definicję efektywności. Dla mnie
    > moc=efektywność.

    cała dyskusja nie ma sensu bo...

    automatyka włącza pompę gdy mamy deltę np ok 7-8 st a wylacza gdy mamy ok 4
    st róznicy.

    Najoptymalniejszy byłby system kóry by usiłował tak dopasowac predkość
    przepływu aby utrzymywac możliwe stałą deltę.