  • 1. Data: 2010-06-13 14:23:37
    Temat: trawertyn - jak wyczyscic/wypolerowac wzery po kwasie fosforowym
    Od: Michał Gut <m...@w...pl>

    na kominku stala butelka jakiegos czysciwa na bazie srodkow anionowych i
    fosforowego - jeszcze z barwnikiem zielonym. w efekcie mam wzery w ksztalcie
    butelki i odcieniem zielonym.... probowalem sie to tego dobrac papierem
    sciernym 150 ale w zasadzie efekt zerowy - papier sie sciera, wzer/osad
    zostaje. Mam wrazenie ze to osad wypukly(jezdzac palcami) ale nie mam
    pewnsoci- napewno skutecznie sie opiera papierowi sciernemu.

    ma ktos doswiadczenia z czyszczeniem trawertynu z takich przebarwien? jak to
    polerowac - w sensie czym?
    moge uzyc ostrzejszego papieru scioernego o wiekszej ziarnistosci ale boje
    sie zakatowac ladna powierzchnie trawertynu....

    --
    -
    pozdrawiający

  • 2. Data: 2010-06-14 07:51:40
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 13 Cze, 16:23, Michał Gut
    <m...@w...pl> wrote:
> [...]
    > moge uzyc ostrzejszego papieru scioernego o wiekszej ziarnistosci ale boje
    > sie zakatowac ladna powierzchnie trawertynu....

    Musisz wziac papier o kilku gradacjach - zaczac od grubego, az plama
    zniknie, a potem coraz cienszym, az sie znowu wygladzi.
    Ja polerowalem na koncu pasta polerska - bylo idealnie.
    Mozna isc do kamieniarza i wziac za pare zlotych zuzyta tarcze do
    polerowania kamiena ( epoksyd z zatopionym pylem diamentowym - do
    polerowania na mokro) , na ktorej bedzie jeszcze listek materialu.