  • 1. Data: 2010-06-13 20:49:23
    Temat: Zakotwienie schodów a rozszerzalność termiczna stali
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Pomiędzy ścianą a podestem zostaną wmontowane schody na konstrukcji stalowej. Od
    strony podestu na szpilkach wystających z jego czoła, od strony ściany poprzez
    zamurowanie w wybityach gniazdach. Odległość pomiędzy tymi punktami w poziomie to 3m.

    Pytanie - czy trzeba wprowadzić jakąś możliwość kompensacji rozszerzalnośći
    termicznej stali ? Wychodzi mi, że dla różnicy 30 stopni Celcjusza i tych 3m
    konstrukcja zmieni rozmiar o 1mm. Czy martwić się tym ? Owinąć końcówki pianką przy
    betonowaniu ? Słynnym "papierem - smarem" Tornada ?

  • 2. Data: 2010-06-14 07:44:07
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 13 Cze, 22:49, "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> wrote:
> [...]
    konstrukcja zmieni rozmiar o 1mm. Czy martwić się tym ? Owinąć końcówki pianką przy
    betonowaniu ? Słynnym "papierem - smarem" Tornada ?

    Stal sie troche podda i nie bedzie problemu.
    W scianie mozesz zakotwic na silnych kolkach rozporowych.