  • 1. Data: 2010-06-14 06:06:38
    Temat: działanie solarów
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    Po walce hydraulika z zapchanymi solarami wreszcie testowałem je ponad 2
    tygodnie.
    Było słonecznie, upały więc wyłączyłem piec całkowicie.
    Wczesniej jak zapchane były to na solarach było ponad 100 stopni, teraz
    tylko do 50 dobijały.
    1. czy to normalne że w takie upały było tylko 50 stopni? chyba ze jak
    działaja cały czas to tak jest
    2. mam zbiornik 300l i miał wystarczyc na 3 dni bez słonca a tu dziś zimna
    woda. Wczesniej widziałem ze na zbiorniku tez tylko 50stopni bylo
    3. nie moze byc wiecej na biorniku?
    4. czy pompa solarna ma dzialac prawie cały dzien? mysłełem ze szybko
    zagrzeje wode i sie wyłaczy a tu inaczej

  • 2. Data: 2010-06-14 07:34:32
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Hue hue hue, a nie mówiłem?
    :-D

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2010-06-14 07:53:24
    Od: "Rafał" <a...@c...nospam.pl>

    nie rozumiem?
    tydzień miałem wode za darmo ciepła ale mam pytania

  • 4. Data: 2010-06-14 08:04:16
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-06-14 09:53, Rafał pisze:
    > nie rozumiem?
    > tydzień miałem wode za darmo ciepła ale mam pytania

    e tam... za darmo... :)

    --
    RudeBoy Selecta
    Bless...

  • 5. Data: 2010-06-14 08:09:27
    Od: "amir" <a...@g...pl>

    Jak wybieram sie w gory, do pensjonatow, pytam, czy wode maja z solarow :)
    jak tak to zmieniam pensjonat, kilka razy bylem i zawsze letnia albo zimna
    woda byla

    jakos nie mam przekonania do solarow
    ale chetnie poczytam opinie uzytkownikow,

  • 6. Data: 2010-06-14 08:19:36
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    > nie rozumiem?
    > tydzień miałem wode za darmo ciepła ale mam pytania

    Widzę, że nie słyszałeś o koszcie kapitału, ani o utraconych kosztach
    kapitału. O amortyzacji i kosztach obsługi nie wspomnę.

  • 7. Data: 2010-06-14 09:06:12
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Jan Werbiński pisze:

    > Widzę, że nie słyszałeś o koszcie kapitału, ani o utraconych kosztach
    > kapitału. O amortyzacji i kosztach obsługi nie wspomnę.

    hmmm...
    a ja myślałem, że w solarach jest glikol, a nie kapitał :p
    że są koszty eksploatacji, a nie koszty kapitału, że ciepła woda z tego
    jest, a nie jakaś... amortyzacja :-DDD

  • 8. Data: 2010-06-14 09:26:56
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Rafał" <a...@c...nospam.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Widzę, że nie słyszałeś o koszcie kapitału, ani o utraconych kosztach
    > kapitału. O amortyzacji i kosztach obsługi nie wspomnę.

    A co to sa utracone koszty kapitalu?? :-0

    Pozdro.. TK

  • 9. Data: 2010-06-14 09:35:26
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

> [...]
    > Było słonecznie, upały więc wyłączyłem piec całkowicie.
    > Wczesniej jak zapchane były to na solarach było ponad 100 stopni, teraz

    A temp. w zasobniku byla wyzsza jak przed przepchaniem?

    > 1. czy to normalne że w takie upały było tylko 50 stopni? chyba ze jak
    > działaja cały czas to tak jest

    Normalne przy zle wyregulowanym przeplywie lub zbyt malym kolektorze.

    > 2. mam zbiornik 300l i miał wystarczyc na 3 dni bez słonca a tu dziś zimna
    > woda. Wczesniej widziałem ze na zbiorniku tez tylko 50stopni bylo

    Na trzy dni to troche optymistycznie, bo same straty zasobnika przy wyzszych
    temp. wody male nie sa, poza tym zalezy ile tej wody zuzywasz.

    > 3. nie moze byc wiecej na biorniku?

    Moze, pytanie kolejne jaka masz ustawiona maksymalna temp. grzania zasobnika
    w sterowniku?

    > 4. czy pompa solarna ma dzialac prawie cały dzien? mysłełem ze szybko
    > zagrzeje wode i sie wyłaczy a tu inaczej

    Im dluzej pracuje pompa tym wiecej energii zgromadzisz w zasobniku, ale to
    tez nie tak bezposrednio. Zeby szybko zagrzac zasobnik potrzeba duzego
    kolektora lub malego zazobnika i przeplyw musi byc dobrze ustawiony.

    Pozdro.. TK

  • 10. Data: 2010-06-14 09:36:34
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości
    > A co to sa utracone koszty kapitalu?? :-0

    Odsetki, które byś dostał lokując pieniądze w pewnych instrumentach, jak np
    obligacje państwowe.