  • 321. Data: 2010-06-19 13:59:58
    Temat: Re: działanie solarów
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości
    news:4c1c62d8$0$19178

    > Nie potrzebuję, gdyż niezbędne dane do sprawdzenia opłacalności już
    > zdobyłem. Tobie jest potrzebny.

    Mi wystaczy permanentne lanie cieplej wody nawet jak nie ma mnie w domu by
    udowodnic sobie sens instalacji skoro nie rozumiesz tego co do Ciebie sie
    pisze.

    > Znalazłem, żebyś miał wygodniej. Sam takiego używałem podróżując po
    > Indiach, więc temat jest mi znajomy.

    Ja takich rzeczy w ogole nie szukam tylko rozumiem semantyke slowa.

    > Myślisz, że jak ktoś umie się posługiwać wyszukiwarką, to jest to
    > umiejętność oderwana od rzeczywistości? Mogę przytaknąć, bo skoro tak
    > mówisz, to na pewno masz rację. ;)

    Nie jest bledem poslugiwanie sie wyszukiwarka, natomiast dziwne moze jest
    wyszukiwanie tam w ogole wszystkiego i formulowanie tez wylacznie na ich
    podstawie w dodatku nie rozumiejac wszystkiego.

    Pozdro.. TK

  • 322. Data: 2010-06-19 14:05:42
    Od: "Maniek4" <s...@c...chrl>

    > Wpływ pompy na CO jest oczywisty. Ta sama zasada działa też tutaj.
    > Najgorsza sytuacja, kiedy przepływ jest zbyt wolny. Należy dążyć do
    > maksymalnych różnic temperatur, bo wtedy ciepło przechodzi najszybciej.

    Napisales prawde i zastanow sie, czy np. skrajne 100L/min. bedzie tak samo
    optymalne co przykladowe 2L/min. zakladajac, ze te 2L nie sa zbyt malym
    przeplywem, innymi slowy zapewniaja grzanie calej wezownicy a nie tylko jej
    czesci.

    Pozdro.. TK

  • 323. Data: 2010-06-19 19:39:19
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 324. Data: 2010-06-19 19:39:33
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

  • 325. Data: 2010-06-19 19:44:45
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    Użytkownik "Maniek4" <s...@c...chrl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > I taki zwiazek maja dwa Twoje punkty poboru cieplej wody o odleglosci rur
    > od zbiornika odpowiednio 1 i 0,5m jako kolejna zaleta pradu??

    Np 10 szt instalacji solarnych lub wymienników ciepła kosztuje drogo.
    1 szt wraz z cyrkulacją też drogo.
    10 szt bojerów kosztuje niewiele i zapewnia to samo, co cyrkulacja.

    > Czyli nie wiesz.

    Twoja pompa? Mam też Ci podać nr seryjny?

    > Placisz 50zl za CWU i jestes statystyczna rodzinka? Statystyka nie
    > determinuje mojego zycia i prawde mowiac zyciowo malo mnie obchodzi.
    > Rownie dobrze mozna wysnuc zupelnie inne wnioski z tej Twojej statystyki,
    > ze rodzin myjacych sie jest stosunkowo malo, albo sa male takie 2+1.

    Ja płacę około 50, ale jeszcze nie sprawdziłem, tylko obliczyłem mierząc
    czas grzałki. Statystyczna płaci poniżej 60 zł, a obliczyłem to w innym
    wątku.

    > To Ty piszesz, ze masz taniej bo nie dales sie nabic w butelke kupujac
    > solary dla lansu...

    No tak. Teraz sobie mogę np w coś zainwestować, albo na przyjemności wydać.

    > Zapewniam Cie, ze jak do tej pory kupilem raz.

    Pierwszy raz.

    > Dla statystyki ktora tak lubisz za malo danych.

    Obliczyłem dla 2+1 posługując się średnimi danymi.

    > Proste jest jedno, ale nie zysk czy koszt nawet krancowy.
    > Wiesz, ze dopiero teraz uswiadomilem sobie, ze Ty nie wiesz nic o ekonomii
    > poza tym co wyczytales w necie. Masz taka swoja Wiki wiedze, zadnych
    > podstaw i lansujesz sie tu uzywajac naukowych pojec kompletnie ich nie
    > rozumiejac.

    Tak, a jak ustalałem cenę usługi w latach 90, to nie wiedziałem co to koszt
    marginalny i zysk marginalny.
    Musisz mieć rację.

> [...]
    > prawo malejacej uzytecznosci krancowej, tez fajne i moze gdzies blysniesz.
    > Do calosci dolozyles amortyzacje solarow mylac ja z czasem zycia. A ludzie
    > zwykle wiedzacy wiecej od innych w swojej dziedzinie nie uzywaja fachowych
    > pojec z blachego powodu, by po prostu byc nie tyle dobrze co w ogole
    > rozumianym. Twoje parcie do takiej terminologii wiele wyjasnia i myle, ze
    > Twoje wywody odnosnie solarow mocno sie dewaluuja bo wiekszosci
    > technicznych informacji w google sie nie znajdzie, a Ty wlasnie jak widac
    > tyle wiesz. Reszta to jakies domysly i bledne wnioskowanie. To po prostu

    Masz wąski horyzont. Działalność gospodarczą prowadzę kilkanaście lat. To
    wystarczy za uzasadnienie.

  • 326. Data: 2010-06-19 19:48:21
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

    > Użytkownik "Jan Werbiński" <j...@t...bez.mai.la> napisał w wiadomości

    > A gdzie tam, powiem Ci wiecej, zeby uzasadnic nietrafiony wydatek w ogole
    > nawet nie wchodze pod prysznic tylko odkrecam ciepla wode zeby sobie
    > leciala i mi uzasadniala.

    To mniej wiecej przypomina napełnianie basenu, o którym wspominałeś...

    > Od popoludnia do wieczora troche jednak jest i cos jeszcze moze sie
    > wydarzyc, to po pierwsze. Po drugie to ile przez te dwie godziny
    > nagrzejesz tej wody by starczyla dla wszystkich do wieczora?

    Musisz mi uwierzyć. Naprawdę wystarczy. Po prostu. Gdyby nie wystarczyło, to
    temperatura ustawiona byłaby na maksa, a nie jest.

    > Ja widze jaki jest cieply, minus 10C na dobe

    Hehe, dobre. Pisałem już, że podtrzymanie temperatury to 1kWh/dobę. Z ciepła
    właściwego policz sobie spadek dobowy. Najdłuższa przerwa w grzaniu trwa od
    7 do 15.30

    > Ale 80L to dla mnie za malo, a wiecej to ja w rozsadnym czasie nie
    > nagrzeje uzywajac drugiej taryfy.

    To bierzesz 300 litrów, albo 2x 150.

    > I nie widzisz, ze ten przewymiarowany zbiornik lub wyzsza temp. kosztuje
    > Cie znacznie wiecej niz przygotowanie tyle wody ile potrzebujesz w chwili
    > gdy jej potrzebujesz czyms innym co nie zalezy od taryfy? Ja moge nie
    > przejmowac sie stratami, ale Ty powinienes.

    Ja mam więcej ciepłej, niż potrzebuję. Dlatego ustawiam go na 45-55.

    > W to ze masz taniej to ja nie watpie tylko w przeliczeniu na co?

    W przeliczeniu, które zamieściłem w osobnym wątku.

  • 327. Data: 2010-06-19 19:50:12
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > udowodnic sobie sens instalacji skoro nie rozumiesz tego co do Ciebie sie

    A mi wystarczy 8 tys na koncie, dających xx% zwrotu rocznie. Albo np
    kilkumiesięczny wyjazd gdzieś w tropiki za te pieniądze.

    > Ja takich rzeczy w ogole nie szukam tylko rozumiem semantyke slowa.

    Nie, no zarzuć mi że o mydle antybakteryjnym tez wyczytałem w necie, tak jak
    o kosztach krańcowych.

    > Nie jest bledem poslugiwanie sie wyszukiwarka, natomiast dziwne moze jest
    > wyszukiwanie tam w ogole wszystkiego i formulowanie tez wylacznie na ich
    > podstawie w dodatku nie rozumiejac wszystkiego.

    Tezy formułuję w głowie, a linki są dla Ciebie, żebyś zrozumiał. :)

  • 328. Data: 2010-06-19 19:51:27
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>

> [...]
    > optymalne co przykladowe 2L/min. zakladajac, ze te 2L nie sa zbyt malym
    > przeplywem, innymi slowy zapewniaja grzanie calej wezownicy a nie tylko

    Najlepsze grzanie będzie wtedy, kiedy na dachu cały glikol będzie
    maksymalnie zimny w całej objętości solara, a w wężownicy maksymalnie
    gorący. Z tym że to nieosiągalne

  • 329. Data: 2010-06-19 20:30:02
    Od: M <M...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Cytuję Ciebie "moc to efektywność".

    Kolejny mój ROTFL. Wystarczyło zamienić kolejność ale nie udało ci się.
    Są rzeczy, których już chyba nigdy nie zrozumiesz.

    1. Ciągle nie potrafisz mnie zacytować. Postaraj się jeszcze trochę, a
    może kiedyś ci się uda.
    2. coś, co określiłeś jako "efektywności przenoszenia ciepła w funkcji
    różnicy temperatur pomiędzy dwoma ośrodkami, a medium." to moc.
    3. Przykład, który już podawałem: efektywność przenoszenia ciepła przez
    grzejniki na wodę określa się w watach (bo to jest moc). Co więcej
    producenci podają tabelki i wzory w funkcji temperatur (bo jest ich kilka).

    Nic na to nie poradzę, że z fizyki jesteś zero i tego nie rozumiesz. Dla
    ciebie już zawsze moc będzie związana z prądem :-) Trzymaj się twoich
    wzorów P=iU, może w szkole średniej nauczysz się kolejnych.

    PLONK

    M.

  • 330. Data: 2010-06-19 20:42:52
    Od: Jan Werbiński <j...@t...bez.mai.la>