    From: "Przemek" <e...@v...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: folia zamiast papy na deskowanie
    Date: Sat, 20 Jun 2009 09:11:43 +0200

    news:h1gqgq$l73$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Jacek Bronowski" <f...@r...pl> napisał w wiadomości

    > Nie wiem, nie znam.

    > Jako podkład pod gont bitumiczny można dać papę, ale także i specjalną
    > folię podkładową.
    > Ja kupowałem gonty firmy IKO jako cały system tj. gont + folia podkładowa
    > tejże firmy + papy koszowe.
    > Folia ta jest podobna do membrany paroprzepuszczalnej, ale z jednej strony
    > posiada cienką warstwę bitumitu czy też kleju bitumicznego. Przypuszczam,
    > że warstwa ta ma za zadanie przykleić się do deskowania.
> [...]

    Odezwę się w temacie, bo tez mam dach z deskowaniem, który będę pokrywał
    gontem,
    Sprawa wygląda tak, że nie wszytskie firmy produkujące gonty wymagają
    położenia podkłądu pod niego, ja mam gont Icopal'a i oni podają że podkład
    jest potrzebny, ale nie musi on byc konkretnie "taki a taki".
    Możesz dac papę termozgrzewalna, mozesz przybic zwykła podkładowa (ja tak
    mam) mozesz kupic najnowszy produkt Icopala Feel'x - rewalacyjny swoją
    drogą.
    Duzo tez zależy od spadku dachu.
    Ja bym nie dawał produktu za 200 zł na dach 140 m2, tak jak piszesz 1000 zł
    to powinno być ok. Nie ma co za bardzo oszczędzać na dachu. Cena w dużej
    mierze zależy od jakości i cech produktu. Za 200 zł kupisz zwykła czarną
    folię a nie dachowa.

    pozdr
    p.