    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: folia zamiast papy na deskowanie
    Date: Sat, 20 Jun 2009 17:09:29 +0200

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:

    > Po pierwsze nie jest za szczelne, ponieważ masz wentylację
    > pomiędzy
    > wełną, a deskowaniem i jest ona tysiąc razy lepsza niż to co Ty
    > zaproponowałeś.

    Wszystko się zgadza, ale jest to dość newralgiczny i łatwy do
    schrzanienia moment. Wełna może zwłaszcza przy stromym dachu opaść,
    sznurowanie może się rozsznurować, dekarz może coś spartaczyć, no
    różnie może być, ten przeze mnie rozpatrywany sposób jest natomiast
    dość idiotoodporny.

    > Przypuszczam, ze nie bardzo zrozumiałeś do czego
    > odnosiło się co czytałeś. Najprawdopodobniej odnosiło się to do
    > nagminnie stosowanej aczkolwiek błędnej technologii polegającej na
    > braku wentylacji pod deskowaniem.

    Ja mogłem to niedokładnie przedstawić, ale przeczytaj ten
    podlinkowany artykuł, tam jest pokrótce o tym samym.

    > W stosunku do tak wykonanego dachu, to co proponujesz będzie z
    > całą
    > pewnością gorszym rozwiązaniem.

    Ale własnie dlaczego gorszym? Autorzy tego linkowanego artykułu
    wymieniają same zalety. Ja rozumiem, że są i wady, choćby sam fakt,
    że jeśli nawet ułożymy deski z odstępem, to i tak 90% tej
    paroprzepuszczalnej wierzchniej folii będzie leżało na desce, ale
    być może te 10% wentylowanej powierzchni wystarczy dla zapewnienia
    odpowiedniej wentylacji?

    Dla jasności: nie, nie upieram sie przy tym rozwiązaniu, po prostu
    biorę je pod uwage, bo podoba mi się jego prostota, ale ten etap
    będe robił tak koło sierpnia dopiero, mam jeszcze czas na decyzję.

    J.

    J.