  • Data: 2019-01-10 15:40:48
    Temat: Re: fundament punktowy pod altanę drewnianą
    Od: ToMasz <N...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 10.01.2019 o 13:13, quent pisze:
    > Chcę zbudować sobie sam altanę szkieletową drewnianą, 35m2 (7x5m) wys.
    > ok.3m dach jednospadowy. Ma być ocieplana i ogrzewana klimą.
    > Mam zagwozdkę odnośnie do fundamentów - mają być możliwie tanie ale
    > zależy mi też na sztywności stropu na tym fundamencie.
    > Plan jest taki aby wywiercić świdrem 20cm otwory 1m w głąb i obsadzić je
    > kartonowym szalunkiem traconym.
    > Zastanawiam się jednak jakie powinny być rozstawy tych szalunków.
    > Macie może jakieś doświadczenia?
    > Jakie drewno na kratownicę stropu/przekroje?
    > Może znacie jakieś zasoby w necie z ww. informacjami?
> [...]
    ja mam podłogę z desek 28mm opartą na kantówkach 4x6 co 60cm. więc jeśli
    Twoje drewno na "kratownice" podłogową będzie... 10na 10cm, to podparcie
    co 1metr będzie za gęste. dałbym większe odstępy. Mam jednak jeszcze
    jedno spostrzeżenie. jeśli się mylę - poprawcie mnie. Twoje fundamenty
    będą słupami z betonu o średnicy 20cm. mnie się wydaje że na 20cm
    słupach to możesz wiadukt oprzeć, nie altankę. Dałbym cieńsze ale
    więcej. ale z drugiej strony... czemu 1m głębokie? zamierzasz
    wykorzystać rodzaj stopy pod strefą przemarzania czy rodzaj tarcia ziemi
    o betonowy walec 1m na 20cm średnicy?

    ToMasz