    From: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Subject: Re: gdzie podłączyć żółto zielony przewód?
    Date: Sat, 25 Jan 2020 08:28:00 +0100

    On 23.01.2020 22:47, Uzytkownik wrote:
    > Ponadto czy raz w tygodniu naciskasz przycisk "TEST" w różnicówce?

    Robię więcej, dotykam fazy ;-) A tak serio, to elektryka który zakładał
    rozdzielnie, to dokładnie o to samo spytałem. Ale miał zdanie wręcz
    odwrotne - że jak będę testował to szybciej zepsuje.

    > Wyobraź sobie, że wykonując okresowe pomiary co 5 lat czy nawet co rok,
    > bo i z takimi obiektami miałem i mam do czynienia, średnio jedną
    > różnicówkę na dziesięć nie udawało się wyzwolić w trakcie pomiaru RCD,
    > ani też wyzwolić przyciskiem "TEST". Wszystko przez to, że różnicówki
    > nie były systematycznie testowane. Po mechanicznym 2-3 krotnym
    > wyłączeniu i załączeniu takiej, zablokowanej różnicówki lub wyzwoleniu
    > jej dużo większą wartością prądu, zaczynała działać poprawnie.

    Ja się nie chce kłócić że jest inaczej, bo się nie znam. Po prostu
    hydraulik co robił maszynownie, też powiedział żeby nie testować
    specjalnie zaworów bezpieczeństwa bo zaczną cieć - więc na chłopski
    rozum przekaz wydaje się prosty - "Nie nadwyrężaj bez potrzeby urządzeń
    zabezpieczających", aczkolwiek może być to błędne myślenie.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz