  • Data: 2016-09-21 23:47:37
    Temat: Re: gilotyna do styropianu
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 21 września 2016 21:19:14 UTC+2 użytkownik Marcin N napisał:

    > Mam transformator 12V 50W (lampka stołowa halogenowa). Pomyślałem, żeby
    > ją wykorzystać. Chcę zrobić wycinarkę z drutem oporowym o długości około
    > 30 cm.
    >
    > Powiedzcie, jaki drut będzie najlepszy? Jaka średnica, żeby uzyskać
    > odpowiednią temperaturę?

    liczysz na moc - 50W to max 4A. Z prawa Ohma i uwzględniając rezystywność wyjdzie
    jaki maksymalnie gruby drut będzie dozwolony. Moc 50W to troche nie za duża; z 500 by
    się przydało :D

    Temperatura chyba jest nie do policzenia - zależy od odbioru tego ciepła. Jakoś się
    tam stabilizuje, inaczej jak drut na powietrzu a inaczej jak w styropianie.