  • 21. Data: 2022-06-22 19:24:25
    Temat: Re: grzanie/chłodzenie mieszkania pompą ciepła
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W piątek, 17.06.2022 o 12:47, Tomasz Gorbaczuk napisał:

    > Możesz śmieszkować fakty są takie jak napisałem.
    > Niektórzy producenci dają taką samą jednostkę zewnętrzną do klimy i do PC.
    > W mieszkaniu masz zespół wodny lub slipt/kaseta/kanałowa. Sterownik ten
    > sam w przypadku klimy i PC.

    To nie "śmieszkowanie", ale wg mnie dobre porównanie nt. różnicy między
    ogrzewaniem pompą ciepła a zdrutowaną klimatyzacją. I tak jak w Twizy
    nie chodzi o to, że ten Twizy ma też części od "prawdziwego" Renaulta,
    ale chodzi o cechy użytkowe - komfort użytkowania standardowego auta
    i jego namiastki typu Twizy. Zdrutowana klimatyzacja to wentylator typu
    farelka a pompa ciepła to kaloryfery, podłogówka i CWU. Jeśli dla kogoś
    nie ma różnicy między życiem w domu ogrzewanym farelkami a życiem w domu
    z CO i CWU, to niech drutuje klimatyzację. Bo, panie, sterownik taki sam
    w klimie i w PC.

    --
    Collie

  • 22. Data: 2022-06-22 19:52:19
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 19:24 Collie <c...@p...pl> pisze:

> [...]
    > nie ma różnicy między życiem w domu ogrzewanym farelkami a życiem w domu
    > z CO i CWU, to niech drutuje klimatyzację. Bo, panie, sterownik taki sam

    Nie wiesz o czym piszesz. Mitsubishi, Toshiba, Gree itp. mają takie same
    sprężarki do PC i do klimy.
    Widziałeś pewnie jakiegoś monobloka i aproksymujesz na wszystko co ma w
    nazwie pompa.
    Ta wg Ciebie "zdrutowana klimatyzacja" ogrzewa wodę, dla niej bez różnicy
    czy ta woda grzeje kalafiory, podłogówkę czy CWU.

    TG

  • 23. Data: 2022-06-22 20:09:15
    Od: a a <m...@g...com>

    On Wednesday, 22 June 2022 at 19:52:21 UTC+2, Tomasz Gorbaczuk wrote:

> [...]
    > Ta wg Ciebie "zdrutowana klimatyzacja" ogrzewa wodę, dla niej bez różnicy
    > czy ta woda grzeje kalafiory, podłogówkę czy CWU.

    Tylko Pompy Ciepła Peltiera są wydajne i mają duża sprawnośc, gdyż energia nie jest
    tracona do napędu sprężarki
    i nic nie wibruje, nie generuje hałasu, żadnych infradźwięków alarmujących
    mieszkanców dzień i noc.

    Pompy Ciepła Peltiera to światowy hit i przyszłośc ogrzewania i chłodzenia na calym
    świecie.

    Pompy sprężarkowe to stara, malo wydajna technologia, o niskiej sprawności i wadliwa,
    droga w serwisowaniu , wymaga drogich częsci zamiennych i specjalistycznego serwisu./

    Pompy Ciepla Peltiera sa oparte na pół;przewodnikach, czyli sa inteligentne.

    Chiny juz produkują miliony lodówek Peltiera dla hoteli bo są ciche, bezgłosne i mogą
    stac w holach, przy barach, bo nie generują halasu, ani żadnych wibracji za dnia czy
    nocą.

    Koniec z nieprzespanymi nocami
    Koniec z bólami głowy
    Koniec z migrenami
    Koniec ze stresem

  • 24. Data: 2022-06-22 20:40:02
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W środę, 22.06.2022 o 19:52, Tomasz Gorbaczuk napisał:

> [...]
    > Ta wg Ciebie "zdrutowana klimatyzacja" ogrzewa wodę, dla niej bez różnicy
    > czy ta woda grzeje kalafiory, podłogówkę czy CWU.

    Może rozumiesz to co sam napisałeś, ale, widzę, nie rozumiesz tego
    co napisał Twój przedpiśca. Powtórzę jeszcze raz, teraz prostymi
    żołnierskimi słowy, boltem na końcu, może będzie Ci łatwiej: nie
    chodzi o to, że klimatyzatory i pompy ciepła mają czasem te same
    sprężarki. Chodzi o to, że komfort ogrzewania domu przerobioną klimą
    i komfort ogrzewania domu PC jest podobny jak jazda Twizy i Megane,
    choć Twizy ma takie same koła i śruby do ich przykręcania jak Megane:
    *zdrutowana klima to farelka a pompa ciepła to CO wodne i CWU*.

    --
    Collie

  • 25. Data: 2022-06-22 21:54:01
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-06-22 o 20:40, Collie pisze:
    > Chodzi o to, że komfort ogrzewania domu przerobioną klimą
    > i komfort ogrzewania domu PC jest podobny jak jazda Twizy i Megane,
    Pleciesz jak potłuczony, przerobiona klima niczym się nie różni od PC,
    nawet gaz jest ten sam.

    --
    Janusz

  • 26. Data: 2022-06-22 22:22:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 22 czerwca 2022 o 19:52:21 UTC+2 Tomasz Gorbaczuk napisał(a):

> [...]
    > Ta wg Ciebie "zdrutowana klimatyzacja" ogrzewa wodę, dla niej bez różnicy
    > czy ta woda grzeje kalafiory, podłogówkę czy CWU.

    Kundel glupI jest jak but z lewej nogi i do tego ma taką ładną żonę że normalny by
    się zapisał do kolejki do eutanazji. Ale ciut racji ma. Pompa ciepła od klimatyzatora
    różni się tym że pompa ciepła o tej samej mocy elektrycznej ma większy/wydajniejszy
    wymiennik ciepła w jednostce zewnętrznej. Do tego często jeśli nie prawie zawsze
    sprężarkę ma w pomieszczeniu.

  • 27. Data: 2022-06-22 22:52:59
    Od: Collie <c...@p...pl>

    W środę, 22.06.2022 o 21:54, Janusz napisał:

    > Pleciesz jak potłuczony, przerobiona klima niczym się nie różni od PC,
    > nawet gaz jest ten sam.

    A ja mam w dupie Januszy drutujących klimatyzacje.
    Weźcie się, kurwa, za robotę a nie czekajcie tylko
    na pińcet plusy, to będzie was stać na pompy ciepła
    i nie będziecie pierdolić o tożsamości farelek i PC.

    --
    Collie

  • 28. Data: 2022-06-23 06:43:11
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .06.2022 o 22:22 Zenek Kapelinder <4...@g...com> pisze:

> [...]
    > mocy elektrycznej ma większy/wydajniejszy wymiennik ciepła w jednostce
    > zewnętrznej. Do tego często jeśli nie prawie zawsze sprężarkę ma w

    Ty piszesz o pompie gruntowej. Tu masz rację. Ja (i wcześniej inni w
    wątku) piszę po powietrznej pompie ciepła. Ta się niczym nie różni od
    klimatyzatora.

    TG

  • 29. Data: 2022-06-23 09:57:45
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-06-22 o 22:52, Collie pisze:

    > A ja mam w dupie Januszy drutujących klimatyzacje.
    > Weźcie się, kurwa, za robotę a nie czekajcie tylko
    > na pińcet plusy, to będzie was stać na pompy ciepła
    > i nie będziecie pierdolić o tożsamości farelek i PC.

    Z wzajemnością.

  • 30. Data: 2022-06-23 09:59:57
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    > Ty piszesz o pompie gruntowej. Tu masz rację. Ja (i wcześniej inni w
    > wątku) piszę po powietrznej pompie ciepła. Ta się niczym nie różni od
    > klimatyzatora.
    Dokładnie, wkurzające jest że najwięcej do powiedzenia mają ludkowie
    którzy nie mają zielonego pojęcia o tym co w takiej pompie jest ale będą
    cały świat pouczać.

    --
    Janusz