    From: Fragile <s...@o...pl>
    Subject: Re: indukcyjka
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Date: Sat, 5 May 2012 01:01:17 +0200

    Dnia Fri, 4 May 2012 22:19:52 +0000 (UTC), kogutek napisał(a):

    > Guzik prawda. Cewka w płycie i dno naczynia to nic innego niż transformator
    > praktycznie bez rdzenia. Przekazywana moc silnie zależy od stopnia
    > sprzęgnięcia dwóch uzwojeń. A sprzęgnięcie zależy od bardzo wielu czynników.
    > Jednym z nich jest wielkość dna. Od nie przykrytej dnem części cewki jest zbyt
    > daleko do garnka żeby mógł być grzany z jakąś sensowną mocą. Przez tą nie
    > przykrą częścią cewki płynie taki sam prąd jak pod przykrytą dnem. Nie
    > przykryta część cewki generuje straty.

    ??
    No nie wiem, czy można ufać Twym słowom :) Słyszałam coś innego, z wielu
    źródeł.

    > Jak zrezygnowaliśmy z gazu to
    > zastanawiałem się czy nie kupić płyty indukcyjnej. Już byłem bliski pomimo że
    > w danych technicznych producenci podawali sprawność na granicy 75-80%. Taką
    > sprawność uzyskiwali w laboratorium przy idealnie dobranych garnkach i
    > patelniach. Trafiła mi się prawie darmo nowa płyta z płytkami oporowymi. Jak
    > nauczyliśmy się na niej gotować to nic innego nie chcę. Płyta indukcyjna ma na
    > pewno wiele zalet. Łatwo umyć, ładniejsza. Ale pod względem sprawności, czyli
    > ile kosztuje gotowanie uważam że ustępuje archaicznej płytce oporowej.

    :)
    Ja nie wyobrażam sobie powrotu do innego sprzętu. Tylko indukcja. Niezwykła
    oszczędnośc czasu (akurat to dla mnie bardzo ważne) i energii (może nie
    niezwykła, ale jednak :)). O myciu już nawet nie wspomnę, bo to czysta
    przyjemność.

    Pozdrawiam,
    M.