    From: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: inteligentne oświetlenie w mieszkaniu
    Date: Thu, 7 Mar 2013 23:11:51 +0100

    Zbino wrote:
    > Czy ma ktoś pomysł w jaki sposób można rozwiązać zapalanie światła w
    > mieszkaniu. Chodzi o to, aby światlo samo się zapalało i gasiło jak
    > ktoś jest w pokoju albo z niego wyjdzie. Mamy XXI wiek, a my wciąż
    > jak w IXX wieku musimy zapalać i gasić światło ręcznie. Tak jakby
    > postęp techniczny się zaczymał w tej dziedzinie. Miałem zamontowane
    > czujki ruchu i czujki obecności w pokojach ale to jakieś
    > nieporozumienie. Światło co chwilę gaśnie jak tylko zapatrzę się w TV
    > albo czytam książkę mimo że ustawiłem kilka minut podtrzymania
> [...]

    kamery termowizyjne, sprzężone z komputerem i softem do wykrywania ludzi...
    będą wykrywały obecność ciepłych ludzi :)

    czujniki PIR ale bez filtru tylko ze będą też reagować na ciepłe obiekty w
    pokoju.

    bramki liczące w otworach, zaświecające światło gdy jest wiecej niż zero
    osób i gaszące gdy jest zero.