    From: "Andrzej Okon" <a...@g...om>
    Newsgroups: pl.rec.dom
    Subject: Re: inteligentne oświetlenie w mieszkaniu
    Date: Sun, 10 Mar 2013 00:43:03 +0100

    > Czy ma ktoś pomysł w jaki sposób można rozwiązać zapalanie światła w
    > mieszkaniu. Chodzi o to, aby światlo samo się zapalało i gasiło jak ktoś
    > jest w pokoju

    W korytarzach najlepszym rozwiązaniem są czujki ruchu PIR natomiast wygląda
    na t, że w pokojach , kuchni, łazience lepiej sprawdzą się rozwiązania
    oparte na zliczaniu osób w pomieszczeniu. Urządzenia takie widziałem na
    różnych stronach np na www.eledo.pl
    Przy urządzeniach opartych na liczeniu osób nie trzeba się ruszać, aby
    światło się paliło. Obecnie jest o chyba najwygodniejsze rozwiązanie.
    Ja też miałem czujkę ruchu zamontowaną w łazience. jak ktoś siedział ponad
    minutę na toalaecie to zaraz robiło się ciemno i trzeba było wymachiwać w
    górze rękoma. Zdjąłem ją całkiem, gdy postawiłem kabinę prysznicową bo
    ciągłe gaszenie się światła było już ponad moje siły. Każde wejście do
    kabiny powodowało, że po chwili było ciemno, gdyż czujka nie chciała
    wykrywać ruchu przez szybę od kabiny. Teraz zastanawiam się nad zakupem
    urządzeń opartych na zliczaniu osób póki co najtaniej znalazłem na eledo.pl.

    Andrzej Okon