  • 1. Data: 2013-04-29 16:42:06
    Temat: izolacja przeciwwilgociowa - podloga na gruncie
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    Powszechnie sie stosuje izolacje pomiedzy chudziakiem a styropianem. Sam tez mam w
    projekcie 2 razy folie.

    Jak jednak wyglada sprawa ewentualnego zalania pomieszczenia? Peknie wezyk i co
    dalej?

    bajcik

  • 2. Data: 2013-04-29 17:48:08
    Od: r...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 16:42:06 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus
    napisał:
    > Jak jednak wyglada sprawa ewentualnego zalania pomieszczenia? Peknie wezyk i co
    dalej?

    Dokładnie tak jak mówisz. Nie dawać żadnej folii.

    Widział ktoś, żeby od mokrego chudziaka zawilgotniał styropian do tego stopnia, żeby
    przestał działać?

    Pod chudziakiem też najlepiej nic nie dawać (chyba, że poziom chudziaka jest poniżej
    poziomu gruntu).

  • 3. Data: 2013-04-29 19:43:52
    Od: Marek <m...@g...com>

    On 29 Kwi, 16:42, Krzysztof Garus <g...@g...com> wrote:
> [...]
    projekcie 2 razy folie.

    > Jak jednak wyglada sprawa ewentualnego zalania pomieszczenia? Peknie wezyk i co

    Ubezpiecz sie.
    Wtedy ubezpieczalnia pokryje koszty wymiany podlogi.

  • 4. Data: 2013-04-29 20:26:28
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 19:43:52 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > On 29 Kwi, 16:42, Krzysztof Garus <g...@g...com> wrote:

    > Ubezpiecz sie.
    >
    > Wtedy ubezpieczalnia pokryje koszty wymiany podlogi.
    Realnie tak z 70% kosztu;)

  • 5. Data: 2013-04-30 10:02:26
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    Peknie wezyk i co dalej?

    I nic - woda popłynie do kratki :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 6. Data: 2013-04-30 10:57:04
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 10:02:26 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:

    > I nic - woda popłynie do kratki :-)

    W kuchni kratki brak.

    bajcik

    --
    zażółć żółtą gęśłą NŻŹÓŁĄĘ <- test z groups

  • 7. Data: 2013-04-30 11:03:12
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > W kuchni kratki brak.

    I wężyka też brak :-)

    Zmywarka ma solidne przyłącze, a kran zamiast wężyków giętkie metalowe
    rurki.

    Ps. W łazienkach tradycyjnych wężyków też brak spłuczki do zabudowy mają
    podłączenie wewnątrz, pralka solidny wąż a kran giętkie metalowe rurki.

    .. a kratki są po to by dzieci mogły się dobrze bawić rozchlapując wodę do
    woli :-)

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 8. Data: 2013-04-30 11:04:18
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 17:48:08 UTC+2 użytkownik r...@g...com
    napisał:

    > Dokładnie tak jak mówisz. Nie dawać żadnej folii.

    taki pomysl juz gdzies tu na grupie widzialem, stad ten watek.

    > Widział ktoś, żeby od mokrego chudziaka zawilgotniał styropian do tego stopnia,
    żeby przestał działać?

    Nawet jesli ktos widziale to mogl byc nieswiadomy spadku parametrow.

    > Pod chudziakiem też najlepiej nic nie dawać (chyba, że poziom chudziaka jest
    poniżej poziomu gruntu).

    Chudziak powyzej gruntu na pospolce.
    Rozwazam jeszcze inny wariant: polozyc folie, ale bez sklejania po bokach. Styro nie
    dotykaloby chudziaka, a ewentualna woda mialaby gdzie wsiakac.

    Drugi pomysl to nie dawac folii, ale pod styro polozyc warstwe XPSa do paneli, mniej
    nasiakliwego.

    bajcik

  • 9. Data: 2013-04-30 11:18:20
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Garus" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

    > Chudziak powyzej gruntu na pospolce.

    Bez sensu. Trzeba było dać na żwirze i wtedy uniknąłbyś podciągania wilgoci
    z gruntu.

> [...]
    > Styro nie dotykaloby chudziaka, a ewentualna woda mialaby gdzie wsiakac.
    > Drugi pomysl to nie dawac folii, ale pod styro polozyc warstwe XPSa do

    Jak masz wilgotny chudziak (a masz - skoro jest na pospółce) to musisz
    gdzieś zrobić barierę dla wilgoci inaczej za kilka lat mogą się pojawić
    wykwity na ścianach.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 10. Data: 2013-04-30 14:36:56
    Od: r...@g...com

    W dniu wtorek, 30 kwietnia 2013 11:18:20 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Jak masz wilgotny chudziak (a masz - skoro jest na pospółce) to musisz
    >
    > gdzieś zrobić barierę dla wilgoci inaczej za kilka lat mogą się pojawić
    >
    > wykwity na ścianach.

    I styropian podciągnie wilgoć z chudziaka i pospółki???