  • 1. Data: 2013-04-29 15:29:02
    Temat: Re: poliweglan komorowy
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-29 13:52, Marek pisze:
    > Czy ktos z Was stosowal plyty z poliweglanu komorowego jako zadaszenie?
    > Chcialbym przykryc taras i na razie nie znalazlem nic sensowniejszego
    > niz plyty komorowe poliweglanowe.
    >
    > Jaka grubosc byscie proponowali na dach? 4, 6, 8, 10 mm?
    > Zakladam ze na krokwiach przymocuje laty w odstepie takim jak przy
    > dachowce.
    >
    > A moze cos innego zamiast poliweglanu?

    Wstrzymaj się z poliwęglanem. On jest niezbyt odporny na grad.
    Poza tym, jeśli miałby to być PW komorowy to tam w tych komorach zrobi
    Ci się dosyć szybko zielono. Słabo to będzie wyglądać.

    Ja właśnie czekam na ofertę na pokrycie zadaszenia tarasu płytami
    falistymi przezroczystymi z atestem na gradobicie ;-)
    Widziałem jak wygląda takie pokrycie po 5 latach - delikatnie tylko
    straciło na przejrzystość.

    Wrzucę tu na grupę (jeśli jesteś zainteresowany) jak się dowiem czegoś
    więcej.

    --
    Pozdrawiam,
    ElipsaDesign: www.elipsa.info

  • 2. Data: 2013-04-29 15:31:41
    Od: Budyń <b...@r...pl>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 15:29:02 UTC+2 użytkownik quent napisał:
    > Wstrzymaj si� z poliw�glanem. On jest niezbyt odporny na grad.

    no i co z tego? grad raczej nie pada codziennie. Zresztą jesli dom ubezpieczony to
    wypłaca za szkody.

    Do sprawcy wątku:
    poliwęlan 4mm jest wiotki strasznie, nie nadaje sie do niczego. Te 10mm musi być.

    > Ci si� dosy� szybko zielono. S�abo to b�dzie wygl�da�.

    widzialem takie daszki zasyfione - to jest argument

    b.

  • 3. Data: 2013-04-29 15:55:55
    Od: k...@g...com

> [...]
    >
    > straciło na przejrzystość.
    >

    > Wrzucę tu na grupę (jeśli jesteś zainteresowany) jak się dowiem czegoś

    Poliwęglan nie odporny na grad. Czy Ty wiesz jaką bzdurę napisałeś. Z poliwęglanu
    robi się szyby kuloodporne. Jak myślisz że jesteś go w stanie zniszczyć inaczej jak
    paląc to się mylisz.

  • 4. Data: 2013-04-29 16:17:00
    Od: Marek <m...@g...pl>

    On 29.04.2013 15:29, quent wrote:

> [...]
    > straciło na przejrzystość.
    >
    > Wrzucę tu na grupę (jeśli jesteś zainteresowany) jak się dowiem czegoś

    Pewnie ze jestem zainteresowany :)
    Zwykle plyty poliweglanowe u moich Rodzicow zostaly podziurawione przez
    grad - z tego powodu pomyslalem o komorowym.
    Ale perspektywa mchu i glonow skutecznie mnie zniechecila.

    Czekam na odzew jak cos bedziesz wiedziec.

    pozdrawiam
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 5. Data: 2013-04-29 17:33:33
    Od: k...@g...com

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 16:17:00 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

> [...]
    >
    > grad - z tego powodu pomyslalem o komorowym.
    >
    > Ale perspektywa mchu i glonow skutecznie mnie zniechecila.
    >

    > Czekam na odzew jak cos bedziesz wiedziec.

    Przestał byś zmyślać. Jeśli zostały podziurawione jakieś płyty to nie były z
    poliwęglanu.

  • 6. Data: 2013-04-29 19:12:03
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Zwykle plyty poliweglanowe u moich Rodzicow zostaly podziurawione
    > przez grad - z tego powodu pomyslalem o komorowym.
    > Ale perspektywa mchu i glonow skutecznie mnie zniechecila.

    Tu Kogutek ma rację. Musiały to być płyty z innego materiału np. plexi,
    pcv.

  • 7. Data: 2013-04-30 07:32:17
    Od: Marek <m...@g...pl>

    > Przestał byś zmyślać. Jeśli zostały podziurawione jakieś płyty to nie były z
    poliwęglanu.

    Chlopie skoro sie nie znasz to sie nie odzywaj. Plis.

    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 8. Data: 2013-04-30 09:36:21
    Od: quent <x...@x...com>

    W dniu 2013-04-29 16:17, Marek pisze:
    > Czekam na odzew jak cos bedziesz wiedziec.

    Wysłałem w poniedziałek do wyceny sporo elementów i możliwe, że dziś
    jeszcze nie dostane od nich info.
    W każdym razie ta firma - www.partner.szczecin.pl - to sprzedaje.
    Prosić p. Bartłomieja Jaworskiego i pytać o pokrycia płytą przezroczystą
    z atestem na gradobicie. Powołać się na Marcina ;-)

  • 9. Data: 2013-04-30 09:47:00
    Od: Marek <m...@g...pl>

> [...]
    > Prosić p. Bartłomieja Jaworskiego i pytać o pokrycia płytą przezroczystą
    > z atestem na gradobicie. Powołać się na Marcina ;-)

    Dzieki za namiary!
    Czy moglbys podeslac do mnie wyceny i materialy informacyjne ktore
    otrzymasz? Bym sie z nimi zaznajomil.
    Mojega maila znajdziesz w stopce - uruchom cala linie na jakimkolwiek
    Unixie/cygwinie.

    pozdrawiam
    --
    Marek
    echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z

  • 10. Data: 2013-04-30 19:43:36
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Marek pisze:

    > Chlopie skoro sie nie znasz to sie nie odzywaj. Plis.

    No kiedy dobrze pisze.
    Wykonujemy osłony maszyn z poliwęglanu. Znam jego parametry, wiem co
    potrafi znieść i czasami jestem zdziwiony tym.
    Jako ciekawostkę powiem Ci, że lity poliwęglan wyginamy (trwale) na
    zimno giętarką - zupełnie jak blachę.
    Na ciepło też się da, ale jest mała różnica pomiędzy uplastycznieniem a
    uszkodzeniem (zbąbleniem) i zwyczajnie ciężko trafić bez odpowiedniego
    sprzętu (a takowego nie mam).

    To co jest sprzedawane jako poliwęglan komorowy albo nie jest
    poliwęglanem, albo zawiera jakieś domieszki, skoro dało się to przebić
    gradzinami.

    Miłego.
    Irek.N.