  • Data: 2014-08-21 22:49:51
    Temat: Re: jak najtaniej kupić/sprzedać mieszkanie
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu czwartek, 21 sierpnia 2014 22:17:51 UTC+2 użytkownik Tomasz napisał:

    > Dowiedziałem się że wartość mieszkania US weźmie sobie z tabelki. w
    >
    > najgorszym wypadku będzie to 100 tyś. czy ktoś wie czy mogę zlecić
    >
    > wycenę mieszkania i taka wycena będzie brana pod uwagę?
    >
    > O ile wiem, od sprzedaży w najlepszym wypadku będzie trzeba zapłacić 19%
    >
    > podatku. Darowizna najbliższa możliwa rodzina to wujek, czyli druga
    >
    > grupa podatkowa czyli trochę odliczeń i 12% podatku. Kolejne darowizny w
    >
    > zasadzie nie będą konieczne, bo "oblecimy" spadkami. nie spieszy mi się.
    >
    > Czy da się taniej? Jeśli obdarowany nie posiada mieszkania to może się

> [...]

    Możesz`zlecić ale w US nie będzie się to liczyło. Jeśli nie zgodzisz się z wyceną US
    to wtedy US powoła biegłego do wyceny. I to się będzie liczyło w US. Jak wycena
    będzie na Twoją korzyść to za biegłego płaci US. Jak widać uczciwie to załatwiają. Ja
    bym nie liczył na to ze wycena będzie bardzo odbiegała od ceny z tabelki. Podatek
    jest nie od kwoty transakcji a od realnej wartości. Za 50 kupujesz coś co jest warte
    100. Płacisz od stu. Możesz kupić za 10 a i tak zapłacisz od kwoty z tabelki. Jeśli
    się okaże że potrzebny jest remont to oczywiście biegły ujmie to w wycenie. Ale nie
    odliczy tego co Ci się nie podoba i zmieniasz a to co jest niezbędne do wymiany. Jak
    trzeba wymienić drzwi to oceni stan starych i od nowych odliczy różnicę. Wanna do
    wymiany bo obita to odliczy najtańszą a nie z hydromasażem za 10 tysięcy. Ściany do
    malowania i to odliczy ale gładzi już nie jak w oryginale ich nie było. Był lentex to
    za parkiet ani panele nie odliczy tylko za wykładzinę z marketu itd. Przerabiałem to
    kilka razy bo kilka razy sprzedawałem mieszkania. Zawsze kupujący chciał coś ugryźć
    dla siebie i nigdy się to nie udało.