  • 1. Data: 2012-08-30 21:28:35
    Temat: jak wychodować dąb?
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

    witam, wiem... mogę kupić gotowe drzewko i sobie posadzić...
    ale mi zależy na "potomkach" jednego konkretnego... więc, mam (zamierzam
    mieć) żołędzie i co dalej, kiedy jak i w jakiej kolejności, może ktoś
    podpowie?

    pozdrawiam
    s_13

  • 2. Data: 2012-08-30 23:16:15
    Temat: Odp: jak wychodować dąb?
    Od: "Johnny" <j...@p...pl>

    Użytkownik "s_13" pewnie łyknął j-23:

    > ale mi zależy na "potomkach" jednego konkretnego... więc, mam (zamierzam
    > mieć) żołędzie i co dalej, kiedy jak i w jakiej kolejności, może ktoś
    > podpowie?

    Po pierwsze hodowla, po drugie mając żołędzia wcale (lub niekoniecznie)
    otrzymasz drzewo o takich samych cechach jak drzewo spod którego owego
    żołedzia zbierzesz. Zatem, jeśli masz jakiś extra ciekawy dąb to tylko
    wegetatywnie...

    zdroofka Johnny

  • 3. Data: 2012-08-31 09:49:39
    Temat: Re: jak wychodować dąb?
    Od: "s_13" <s...@i...pl>

> [...]
    > otrzymasz drzewo o takich samych cechach jak drzewo spod którego owego
    > żołedzia zbierzesz. Zatem, jeśli masz jakiś extra ciekawy dąb to tylko

    bardziej zależy mi a symbolicznym znaczeniu, niż sklonowaniu... szczepek
    raczej nie zdobędę, więc zostają żołędzie, te mogę mieć nawet tegoroczne,
    tylko nie znam sie na tych wszystkich "czarach", po prostu do ziemi i już?
    czy też jakieś specjalne zabiegi w określonych fazach księżyca trzeba
    przeprowadzić? :-)

    pozdrawiam
    s_13

  • 4. Data: 2012-08-31 15:14:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    s_13 napisało:

> [...]
    > tylko nie znam sie na tych wszystkich "czarach", po prostu do ziemi i już?
    > czy też jakieś specjalne zabiegi w określonych fazach księżyca trzeba

    U mnie pod dębem cały las samosiejek. Co jakiś czas musze wchodzić w rolę
    wyrwidęba. Nic nie wskazuje na to, by rozmnażanie tego drzewa wymagało
    specjalnych zabiegów.

    Jarek (a księżyc dzisiaj w pełni)

    --
    Ile wody jest w lodówce?