  • 11. Data: 2013-08-22 01:39:38
    Temat: Re: jak zwężyć otwór drzwiowy
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 00:43:27 UTC+2 użytkownik k...@g...com
    napisał:

    > Gruby a wyglądający na gruby to mogą być dwie różne rzeczy.

    Fakt jest taki ze praktycznie za darmo i z dostepnych na miejscu (w domu)
    materialow zrobilem zajebisty stol. W dodatku nie trzeba bylo utylizowac
    resztek plyt KG co tez jest b. klopotliwe. Sklej sobie kiedys kilka warstw
    takiego KG klejem gipsowym to zobaczysz ze powstaje z tego kloc nie do
    ruszenia i mega wytrzymaly :)

    W podobny sposob mam u siebie zrobione poleczki w lazience w "kabinie"
    prysznicowej. Stalowe wsporniki, do nich przykrecone z gory i z dolu
    kawalki KG i do nich doklejonych kilka kolejnych warstw. Calosc okafelkowana
    (poleczki maja z 10-12cm grubosci) - mozesz na tym stanac i ani nie drgnie.

    Pewnie, ze moglem to wylac z betonu - moglem nawet z olowiu to zrobic, tylko
    po co ? ;) Ma byc wytrzymale i tanie - i jest :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 12. Data: 2013-08-22 07:35:09
    Od: Anonim <a...@n...mam.emaila>

    W dniu 21-08-2013 23:30, Adam pisze:
> [...]
    grubości kilkunastu centymetrów.

    > Zalozenie bylo zeby stol wygladal dobrze - czyli mial b. gruby blat.
    > Blat na koncach "lamie sie" i schodzi po calej szerokosci az do podlogi,
    > caly czas jest tak samo gruby. Wyglada to super. Te "nogi" sa juz wymurowane
    > - czesc z gazobetonow, a czesc z rozbiorkowej przedwojennej cegly ktora
    > ciotka dostala gratis od tescia :-)
    > pozdr.

    Witam
    Była by możliwość byś pokazał ten stolik? Bardzo podoba mi się pomysł ze
    schodzeniem blatu do podłogi i chciałbym to zobaczyć. Dzięki
    Pozdrawiam
    Robert

  • 13. Data: 2013-08-22 07:52:12
    Temat: Re: jak zwezyc otwór drzwiowy
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Garus" <g...@g...com> napisal w
    wiadomosci news:d4476346-b00a-4dc2-a3f4-6d560a5505db@googlegrou
    ps.com...

    > Potrzebuje zwezic otwor drzwiowy o ok 10-15cm (nie pamietam teraz).
    >
    > Sciany murowane, nadproze ceramiczne.
    >
    > Zeby nie bylo latwo, wylewka jest juz wylana, ze zatopionymi rurkami
    > :)
    > Zeby nie bylo srednio latwo - na tym przedluzeniu maja byc zawiasy :))
    >
    > Obstawiam ze to powinna byc konstrukcja lekka, bo za bardzo nie ma na
    > czym murowac.
    > Tylko czy kartongipsy zawiesic na konsturkcji z UD/CD czy moze uzyc
    > mocniejszego UA powieszonego do sufity i sciany?

    Nie napisales jakie to maja byc drzwi.
    Ja mialem identyczny problem z drzwiami zewnetrznymi i rozwiazalem go
    zamawiajac grubsza futryne u stolarza.
    Jezeli zas sa to drzwi wewnetrzne to wystarczy ponaklejac warstwy
    karton-gipsu lub cienkie bloczki typu Ytong.

  • 14. Data: 2013-08-22 07:58:02
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    ps.com...
    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 00:43:27 UTC+2 użytkownik
    k...@g...com napisał:

    Ty chyba nie zauważyłeś z kim prowadzisz dyskusję :)
    Toż to jest nieomylny i jedynie mający rację kogutek :)

    P.S.
    U siebie także miałem zrobione blaty w łązience i w kuchni z płyt G-K,
    pokrytych płytkami, po których można było skakać, a co do kogutka to
    jego i tak nie przekonasz, bo on zawsze uważa, że wie najlepiej, choć
    nigdy nie miał, nie robił i nie używał, ale wie najlepiej.

  • 15. Data: 2013-08-22 08:00:38
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Uzytkownik "uzytkownik" <a...@s...pl> napisal w wiadomosci

    > Jezeli zas sa to drzwi wewnetrzne to wystarczy ponaklejac warstwy
    > karton-gipsu lub cienkie bloczki typu Ytong.

    P.S.
    I nie trzeba zadnego zbrojenia. Sama zaprawa trzyma na tyle mocno, ze
    drzwi beda nie do ruszenia. Osobiscie sprawdzone.

  • 16. Data: 2013-08-22 09:07:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 21 sierpnia 2013 14:33:20 UTC+2 użytkownik Krzysztof Garus napisał:
    > Potrzebuje zwezic otwor drzwiowy o ok 10-15cm (nie pamietam teraz).
    10-15 cm to nie problem. U tescia wywalaliśmy stare poniemieckie drzwi wewnetrzne a
    wstawialiśmy "nowoczesne";)
    Otwór drzwiowy po wywaleniu poniemieckiej futryny był własnie coś koło 15cm szerszy
    od "nowoczesnej" futryny.
    Futryne obsadzilismy na dłuższe kołki/kotwy- chyba dwa po bokach i jeden w góre tak
    że było to juz dość sztywne a wolną przestrzeń wypełnilismy pianka. 7cm pianki po
    bokach spokojnie to usztywniło i wzmocniło, futryna jest do dzisiaj i nic złego sie
    nie dzieje.

  • 17. Data: 2013-08-22 10:58:41
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 22 sierpnia 2013 01:39:38 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

> [...]
    >

    > Pewnie, ze moglem to wylac z betonu - moglem nawet z olowiu to zrobic, tylko
    >
    > po co ? ;) Ma byc wytrzymale i tanie - i jest :)

    Gips i beton to materiały konstrukcyjne. Ale innych klas. Ten stół będzie super do
    pierwszego nasiąknięcia wodą. Jeśli to stół w kuchni to pytanie brzmi nie czy coś
    takiego się stanie tylko kiedy się stanie. Odporność na wilgoć i odporność na wodę to
    dwie różne sprawy. Jak to stół do oglądania to może być.

  • 18. Data: 2013-08-22 11:12:30
    Od: Maniek4 <r...@s...won>

    W dniu 2013-08-22 07:58, uzytkownik pisze:

> [...]
    > jego i tak nie przekonasz, bo on zawsze uważa, że wie najlepiej, choć
    > nigdy nie miał, nie robił i nie używał, ale wie najlepiej.

    Dobrze, ze nie napisal o stole z wezy gumowych, co bywalo w jego stylu w
    innych watkach.
    A tak swoja droga to mysle, ze nie tak latwo byloby wylac z betonu
    wiekszy stol betonowy w warunkach amatorskich, unikajac rys skurczowych
    i zeby to bylo mocne jak beton wibrowany. Sorry, wole kleic plyty.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2013-08-22 11:34:36
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 21 sierpnia 2013 14:43:05 UTC+2 użytkownik quent napisał:

    murowac. Tylko czy kartongipsy zawiesic na konsturkcji z UD/CD czy moze uzyc
    mocniejszego UA powieszonego do sufity i sciany?

    > Jeśli 15cm to najpierw wyciąłbym fleksem co drugi bloczek w ścianie tak
    > aby powstały "schodki" oraz osadziłbym w otworach w ścianie pręty
    > wystające, które zatapiałbym w murowanych kolejnych warstwach pociętych
    > odpowiednio bloczków.
    > W "schodki" wmurować można wtedy większe kawałki.
    >
    > Mam nadzieję, że jasno opisałem ;-)

    Wiem o co chodzi. Ale zeby nie bylo zbyt latwo, to otwor nie ciagnie sie dalej w
    prawo, tylko "przylega" do sciany prostopadlej. Wiec musialbym wykuwac otwory w tej
    sciane prostopadlej.

  • 20. Data: 2013-08-22 11:35:42
    Od: Krzysztof Garus <g...@g...com>

    W dniu środa, 21 sierpnia 2013 21:25:02 UTC+2 użytkownik Marek Dyjor napisał:

    > to maja byc drzwi zewnetrzne czy wewnetrzne...
    > jaka framuga jest przewidywana? zwykla czy opaskowa?

    Drzwi wewnetrzne, raczej lekkie (lazienkowe 70cm), framuga regulowana (chyba
    "opaskowa")