  • 41. Data: 2012-07-14 22:00:33
    Temat: Re: jaki kabel kupić do instalacji siłowej
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Ojcow wrote:
    > Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl>
    > napisał w wiadomości
    >
    > Czyli YDYp 3x2,5mm^2 ułożony pod tynkiem powinien przy długotrwałym
    > obciążeniu 25A nie przegrzać izolacji ?

    tak jakoś wychodzi :)

    jeffrey

  • 42. Data: 2012-07-15 21:25:11
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > weź przestań, koleś chyba w życiu kuchenki nie podłączał zasilanie
    > normalnie 5x lub 3x dla 1 fazy( mostek miedzyfazowy czasami

    Nie mówimy o tym jak robi to 90% elektryków, tylko o tym jak zrobić to
    dobrze robiąc "dla siebie". Odżałować kilka złotych i puścić 5 żył dla dwóch
    obwodów kuchni i 3 żyły dla piekarnika.

  • 43. Data: 2012-07-16 09:15:08
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > mówisz o elektrycznym? przemysl to i zglos sie do odpowiedzi poźniej :)

    Oczywiście. Gdyby grzał zawsze pełną mocą to przy odkręceniu kranu na
    minimum dawałby wrzątek, a tak nie jest.

    Tam jest termostat który daje na wyjściu zadana temperaturę niezależnie od
    przepływu, a co za tym idzie im większy przepływ i zadana temperatura tym
    większa moc.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 44. Data: 2012-07-16 09:32:12
    Od: Budyń <b...@g...pl>

> [...]
    > przepływu, a co za tym idzie im większy przepływ i zadana temperatura tym

    te które ja widzialem mialy zabezpiecznie tylko przed za malym przeplywem w
    wtedy wyłączały - a poza tym grzały całą mocą. Takich ze sterownikiem nie
    znam.

    b.

  • 45. Data: 2012-07-16 09:33:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > Ale co mają do tego 3fazy? Chyba w żadnym ZE nie zamówisz 12kW na
    > jednofazowej instlacji.

    Chodzi o to by na pojedynczej fazie mieć zabezpieczenie pozwalające na
    jednoczesne użycie dwóch energochłonnych urządzeń a nie musieć się
    zastanawiać do którego gniazdka podłączyć pilarkę gdy jest używany
    piekarnik, a do którego gdy jest używana kuchenka.

    Przy 12 kW i trzech fazach mamy 20A na każdej a to IMO za mało.

    > http://www.tauron-pe.pl/SiteCollectionDocuments/Dla-
    domu-objasnienie-do-wniosku-o-warunki-przylaczenia-G
    ZE.pdf
    > http://ww.w.forumsep.pl/download.php?id=1621&sid=59f
    850d7c8d30f5a5455351d5fbb1d8e
    > Przynajmniej w tych dwóch nie można

    Hmmm. Coś tu nie gra. Niedawno byłem w nowym mieszkaniu (apartamencie) gdzie
    była instalacja 1f i zabezpieczenie 63A! A standardem w znanych mi nowych
    mieszkaniach są zabezpieczenia 1*32A.

    Chyba że ta tabelka tylko dla inwestorów prywatnych - sposób na wyciąganie
    kasy (abonament za 3f jest większy) - a deweloperzy dostają to co zamówią.

    > A kuchnia elektryczna- popularne teraz indukcje tez przeciez spokojnie na
    > 16a bezpieczniku działaja. a jak są 3F a dla mocy rzedu 11-12kw są to
    > jeszcze lepiej

    W tym właśnie problem że tylko one :-) ja nie chcę się zastanawiać których
    palników mogę używać razem z czajnikiem, a których razem ze zmywarką. Widuję
    u niktórych osób takie ściągi wiszące nad kuchenką.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 46. Data: 2012-07-16 09:43:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 lipca 2012 09:33:24 UTC+2 użytkownik Ergie napisał:
    > Przy 12 kW i trzech fazach mamy 20A na każdej a to IMO za mało.

    Jest wybór kazdy może zamówic Sobie i 32A.
    Jednak z moich obserwacji wynika że dla domu jednorodzinnego zabezpieczenia 20A, moc
    zamówiona 12kW będa wystarczające. No chyba ze ktos ma w garazu stara spawarke
    transformatorowa to może mu 20a podczas pracy wywalic. Nowsze inwentorowe dadza radę
    i na mniejszym zabezpieczeniu.

  • 47. Data: 2012-07-16 12:04:02
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    > te które ja widzialem mialy zabezpiecznie tylko przed za malym przeplywem
    > w wtedy wyłączały - a poza tym grzały całą mocą. Takich ze sterownikiem
    > nie znam.

    Ja natomiast znam tylko taki ze zmienną mocą.

    To jak w tych ze stałą mocą ustawia się mały przepływ (np. do mycia naczyń)?
    Zrozumiałbym takie rozwiązanie do napełniania wanny, ale w kuchni jakoś nie
    umiem sobie tego wyobrazić. Kto to kupuje i po co?

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 48. Data: 2012-07-16 15:43:23
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    William Bonawentura wrote:
> [...]
    > dobrze robiąc "dla siebie". Odżałować kilka złotych i puścić 5 żył
    > dla dwóch obwodów kuchni i 3 żyły dla piekarnika.

    i co tym uzyskasz ?
    poza tym w większości kuchenek musisz ingerować w jej instalację żeby
    rozdzielić piekarnik od reszty a to powoduje utratę gwarancji

    jeffrey

  • 49. Data: 2012-07-16 20:28:20
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 16 lipca 2012 15:43:23 UTC+2 użytkownik Jeffrey napisał:

    > i co tym uzyskasz ?
    > poza tym w większości kuchenek musisz ingerować w jej instalację żeby
    > rozdzielić piekarnik od reszty a to powoduje utratę gwarancji

    Teraz w modzie sprzęt do zabudowy więc piekarnik osobno a kuchnia osobno.
    piekarnik zresztą dobrze gdzieś na wysokości wzroku zamontować a nie jak dawniej pod
    kuchenką;)

  • 50. Data: 2012-07-16 21:58:44
    Od: "William Bonawentura" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > i co tym uzyskasz ?

    Np. w mieszkaniu bez hydrofora nie trzeba będzie kupować niepotrzebnej
    różnicówki trójfazowej.