    Newsgroups: pl.misc.budowanie
    Date: Thu, 25 Jul 2019 00:11:05 -0700 (PDT)
    Subject: Re: jaki klej i grzebień do gresu 60x60
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 24 lipca 2019 08:41:00 UTC-5 użytkownik brunet.wp napisał:
    > Witam,
    >
    > będę układał gres (format 60x60, grubość 1 cm) w
    > łazience (najpierw na podłodze). Wylewka (zwykła,
    > cementowa) jest idealnie równa, jest ogrzewanie
    > podłogowe. Fuga będzie 3 mm.
    >
    > Będę to robił pierwszy raz w życiu, więc jest
    > trochę wątpliwości. Podstawowe pytanie to jaki
    > wybrać klej (z praktycznego punktu widzenia)?
    > Ceresit CM17 super flexible będzie ok? I drugie:
    > jaka grubość kleju i jaki grzebień? Myślałem o
    > grzebieniu 12 mm, nie wiem na jaką grubość kleju
    > się to przełoży i jaka być powinna.

> [...]

    Grzebien dowolny. Ale musisz miec rowne podloze.
    Wiec skup sie na polozeniu rownej wylewki albo ewentualnie jej dotynkowaniu i
    zatarciu abys mial na co klasc te plytki.

    Tu masz pokazane co i jak robic:
    https://www.youtube.com/watch?v=Way5bMh-eYg&t=3s

    Tu pokazuja ile czasu schodzi na szykowanie powierzchni ktora jest rowna a ile na
    samym klejeniu.
    https://www.youtube.com/watch?v=YYI6HjauhEQ
    Prosze zauwazyc ze instruuja jak kleic ale nie pokazuja jak zadbac aby klej byl na
    calej plytce.

    I wazna rzecz. Krzyzyki wtyka sie wystajaco a nie na lezaco.
    https://youtu.be/n3bh0P2KyQI?t=177

    Istotna rada dotyczaca podlogi:
    Jak zamieciesz i odpylisz posadzke a potem polozysz plytki na sucho i leza krzywo to
    juz masz zle.
    Klej niby moze lekko dopomoc zniwelowac roznice ale nie uczyni cudow. Mozna uratowac
    1-2mm (rzuc zapalke pod dowolna plytke i zobacz jak sie sytuacja zmienia) ale nie
    uratujesz krzywej posadzki. I jak sie nie znasz to raczej nierownosci poglebisz niz
    wyrownasz.

    Sciany sa w praktyce latwiejsze. Bo nie musza byc idealnie przyklejone. To na podloge
    upadaja przedmioty i sie po niej chodzi. Plytki na scianach tylko wygladaja i nie
    przenosza obciazen czy udarow, tam mozesz oszukiwac na grzebieniu ile ci sie podoba.
    Ryzykujesz tylko ze mrowki czy inne robale tamtedy moga wedrowac jak pokpisz sprawe.

    Jak masz sciany nietrzymajace katow to lepiej ukladac plytki skosnie. Wiecej mozna
    oszukac optycznie.